2024. március 28. Csütörtök, Gedeon, Johanna.
 
1,5 milliárdot szakítottak tavaly a kormányközeli kommunikációs ügynökségekForrás: index
Utolsó módosítás: 2016-06-05 20:07:17
Címkék: Bihari hírek
Szinte hajszálra pontosan 700 millió forint osztalékot vett ki cégeibõl Rogán Antal Pasa parki szomszédja, Csetényi Csaba - derült ki a cégek 2015-ös pénzügyi beszámolóiból. Szijjártó Péter közeli ismerõse, Kuna Tibor sem járt rosszul, õ 800 milliót kaszált két kommunikációs cégén.

A Pasa park, egy életstílus

Az utóbbi idõben állami közbeszerzéseken folyamatosan jól szereplõ Network 360 Kft. és az Affiliate Network Kft. 2015-ben összesen 5,3 milliárd forint nettó árbevételt produkáltak és 700 millió forint adózott eredményt értek el, amit Csetényi Csaba - a cégek egyedüli tulajdonosa - február elsõ napján keltezett alapítói határozatban osztalékként vett ki.

Miniszterelnöki Kabinetiroda vezetõjének szomszédja két cége korábban sorra nyerte az állami kommunikációs tendereket, és ezeknek hála pár év alatt megsokszorozták a bevételüket. A Network 360 2014-hez képest majdnem megtízszerezte árbevételét, ami még akkor 590 millió forint volt, az idei viszont meghaladta a 4,6 milliárd forintot. Ugyancsak szépen teljesített Rogán Antal szomszédjának másik cége, az Affiliate Network.
Ez a cég megszázszorozta bevételeit,

2014-ben még csak 4,6 millió forint eredményt értek el, mára viszont az 740 millióra nõtt, amibõl 240 millió forint osztalékot realizált az egyedüli tulajdonos, Csetényi Csaba.

Csetényi Csaba cégei intézik a Liget-projekt népszerûsítését több, mint 400 millió forintért, és ugyancsak 400 millióért segítik a Miniszterelnökség kommunikációját. A Network 360 és a Affiliate Network korábban a Magyar Olimpiai Bizottság 457 milliós közbeszerzését is megnyerte. Csetényi Csaba érdekeltségében tartozó cégek 2015-ben összesen tíz tendert nyertek. 2013-14-ben pedig összesen 15 alkalommal kaptak megbízásokat, a Magyar Nemzeti Banktól az Államadósság Kezelõ Központig.

Fotó: Czeglédi Zsolt / MTI

A múlt héten megjelent adatok szerint Csetényi cégei intézik az "Üzenjük Brüsszelnek" kampányt a 3,2 milliárdon keretösszegbõl, amit még korábban nyert meg. A 4,6 milliárd összértékû kommunikációs tenderbõl – majdnem 4 milliárd forintot nyertek el, például 500 millióért õk intézik mostantól a Miniszterelnökség belföldi kommunikációjához kapcsolódó médiaügynökségi feladatokat.
Milliárdokkal nõtt a bevétel

Hasonlóan jól ment az üzlet 2015-ben Kuna Tibornak, aki 630 millió forintot vett ki Trinity Communications nevû cégébõl, további 250 milliót pedig a Young & Partnersbõl, írja a 444. Ez jelentõs növekedés az elõzõ évhez képest, amikor még csak 463 millió ütötte a markát.
A Trinity árbevétele 2,5 milliárdról 4,5 milliárdra emelkedett egy év alatt,

ebbõl 641 milliós adózott eredmény lett, ami több mint kilencszerese a 2014-es 69 milliónak. A Young and Partnersnél visszaesett az árbevétel (2,2 milliárdról 1,3 milliárdra), de a nettó profit így is 261 millió forint volt. Azaz a Trinitynél 14,2 százalékos a nettó profitráta, a Young and Partnersnél pedig 19,9 százalékos.

A két üzletember tehát csak 2015-ben 1,5 milliárd forintot keresett jelentõs részben a kormányzati megbízásaiknak köszönhetõen.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!