2024. április 19. Péntek, Emma.
 
Sárga izzadságfoltok miatt kapott 30 milliós bírságot az UnileverForrás: index.hu
Utolsó módosítás: 2016-08-27 14:44:25
Címkék: Bihari hírek
Jogsértõ összehasonlító reklámja miatt 30 millió forintra bírságolta az Unilever Magyarországot a Gazdasági Versenyhivatal - írja a GVH közleményében.

A tájékoztatás szerint a 2015. február és június között a tévében és mozikban is vetített Unilever reklámfilmek "ellenõrizhetetlenül és a tárgyilagosságot mellõzve" hasonlították össze a Rexona Invisible Black+White, valamint a Nivea Invisible for Black&White izzadásgátló dezodorok hatékonyságát a sárga foltok elleni védelemben.

A GVH megállapította: az Unilever ugyan rendelkezett olyan mûszaki jelentéssel a reklám közzétételekor, amely alátámasztja, hogy a Rexona Invisible Black+White dezodor sárga foltok elleni védelme hatékonyabb, mint a Nivea Invisible for Black&White-é, azonban az Unilever a Rexona Invisible Black+White-ot termékcsaládként népszerûsítette, és a család más termékei - a golyós dezodor és a stift - esetében ez az összehasonlítás jogszerûtlen volt.

A bírság kiszabásakor súlyosbító körülmény volt, hogy a jogsértõ kereskedelmi gyakorlat hosszú ideig tartott, és a fogyasztók széles körét érte el. Továbbá az is, hogy a Rexona termékeken belül a golyós és a stift termékek együttes aránya jelentõs, és ezeknek a termékeknek a forgalma is megugrott a reklámkampány idején.

A GVH enyhítõ körülményként értékelte, hogy az Unilever felhagyott a gyakorlattal a versenyfelügyeleti eljárás megindításakor, a reklám kialakításánál igyekezett megfelelni a magyar esetjogi elvárásoknak figyelemmel az európai reklámozási gyakorlatra, illetve bizonyos termékek esetében a reklámot a kutatás alátámasztotta.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!