2024. április 18. Csütörtök, Andrea, Ilma.
 
50 milliárdot kommunikált el az állami szféra a ciklus közepéigForrás: index.hu
Utolsó módosítás: 2016-09-18 16:27:08
Címkék: Bihari hírek
Összesen csaknem 50 milliárdot fordított kommunikációra 2014 óta az állami szféra - írja a Népszabadság. A lap számításai szerint a legnagyobb árbevételû, a médiában rendszeresen feltûnõ állami cégek a mostani kormányzati ciklus elsõ felében 26,3 milliárd forintot költöttek kommunikációra és rendezvényszervezésre.

Mindezt már azon a 25 milliárdos kereten felül, amit az Orbán-kormány 2015-ben különített el a kommunikációs kiadásokra. A megrendelések aránytalanul nagy részét kapták Kuna Tibor, Szijjártó-közeli exfidelitasos vállakozó cégei.

Ha a kommunikációs költésekkel kapcsolatban kritizálják a kormányt, gyakran azzal vágnak vissza, hogy "a Gyurcsány-Bajnai-idõszakban 84 milliárdot fordított ilyen célokra a kormány". Ha azonban a költés üteme nem változik, a mostani ciklusban az ilyen irányú ráfordítás meghaladhatja a 100 milliárdot is, aminek legnagyobb nyertesei a Fidesz-közeli kommunikációs cégek tulajdonosai: ebben a kategóriában a Rogán Antal szomszédjaként ismert Csetényi Csabán kívül jelenleg Kuna Tibor a legnagyobb.

Fotó: Marjai János / MTI

Kuna vállalkozásai - a Young & Partners és a Trinity Communications - legalább 13 milliárd forintnyi megrendelést kaptak 2014 óta, a legnagyobb költségvetésû állami vállalatok mindegyik szerzõdött valamelyikkel. Ezen felül a Népszabadság számításai szerint további 7,2 milliárd folyt be hozzájuk a Nemzeti Kommunkációs Hivatal megrendeléseibõl.

Kuna vállalkozásai elképesztõ ütemben növekednek, a Trinity árbevétele a legutóbb leadott céges beszámoló alapján 2 milliárddal ugrott meg egy év alatt. A vállalkozó 2015-ben 880 millió osztalékot vehetett ki a cégeibõl, saját bevallása szerint úgy kalkulál, idén 12 milliárdos lesz a csoport árbevétele.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!