2024. április 19. Péntek, Emma.
 
Lepörgünk a saját márkás termékekrõlForrás: index.hu
Utolsó módosítás: 2016-09-18 16:54:23
Címkék: Bihari hírek
Megállt a kereskedelmi márkás árucikkek évek óta tartó térnyerése az élelmiszer-kiskereskedelemben az idei elsõ fél évben; a saját márkás termékek forgalma ugyanúgy három százalékkal nõtt a tavalyi év azonos idõszakához képest, mint a gyártói márkás áruké.

A Nielsen piackutatásából az is kiderül, hogy a háztartási vegyi áruból és kozmetikumból a saját márkák bevétele 7,2 százalékkal emelkedett, míg a gyártói márkáké 10,1 százalékkal - írja az MTI.

A kereskedelmi márkás árucikkeket csak egy vállalat vagy egyetlen lánc üzletei forgalmazzák, és általában a cég nevével jelzik õket. Az élelmiszerek esetében az elsõ fél év mintegy 778 milliárd forintos hazai bolti forgalmából a láncok saját márkái 28 százalékkal részesedtek, ami 218 milliárd forintot jelent. A háztartási vegyi árunál és kozmetikumnál a 186 milliárd forint fél évi bevételbõl 19 százalék jutott a kereskedelmi márkákra, azaz 35 milliárd forint.

A gyártói márkák hazai piaci pozíciója javult, mert a gyártó vállalatok szélesítették kínálatukat olcsóbb árucikkekkel, emellett termékeiket árengedményes akcióban is kínálják, illetve a diszkont láncok választékukban feladják saját márkáik jelentõs túlsúlyát.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!