2024. április 18. Csütörtök, Andrea, Ilma.
 
Óvatosan a kuponokkalForrás: origo.hu
Utolsó módosítás: 2016-09-27 18:18:21
Címkék: Bihari hírek
Évrõl évre sok panasz érkezik a fogyasztóvédelemhez a kuponos akciókkal kapcsolatban. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság összegyûjtött néhány hasznos tanácsot, azért, hogy mindenki, aki beleveti magát a kuponos vásárlásba, sikerrel zárja az akciós hétvégét.

Általánosságban elmondható, hogy a kuponnal biztosított kedvezmény más akciókkal nem vonható össze. Így például a kettõt fizet, hármat vihet akció mellett nem érvényesíthetõ további 20 százalékos kedvezmény egy kupon ellenében – írja levelében a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság.

 

Akadnak olyan beváltóhelyek, ahol csak bizonyos összeghatár (pl. 10 000 forint) felett érvényesek a kuponnal elérhetõ kedvezmények.

 

Van, ahol a webshopban is beváltható a kupon

Vannak olyan üzletek, ahol bizonyos márkákat, termékeket nem lehet kedvezményes kuponnal megvásárolni.

Sok üzletben egy kuponnal akár több termék is kedvezményesen megvásárolható, ezért érdemes alaposan átolvasni a kuponon található beváltási feltételeket.

Egy vásárlás alkalmával csak egy kupon váltható be több helyen, amellyel azonban egyszerre több termék is kedvezményesen megvásárolható. Van, ahol az üzlet webáruházából elérhetõ termékekre (is) vonatkozik a kedvezmény.

 

Jól nézze meg, mire vonatkozik az akció

Olyan vállalkozás/szolgáltatás is akad, ahol egy kuponért cserébe ajándékutalványt adnak, amelyet meghatározott idõszakon belül lehet levásárolni. Itt érdemes figyelni a felhasználási feltételekre, (milyen idõszakban, milyen termékekre/szolgáltatásokra vonatkozik a kedvezmény).

Sokszor elõfordul, hogy a különbözõ kiszerelésû termékek közül csak az egyik fajta kiszerelésre vonatkozik a kupon. Pl. nem az 1 literes samponra, hanem az 500 ml-es-re.

 

A kereskedõ részérõl szabálytalan az árfeltüntetéssel kapcsolatban az, hogy csak a kedvezmény mértékét tünteti fel (pl. 20 százalékkal olcsóbb), a ténylegesen fizetendõ akciós eladási árat viszont nem írja ki, hanem a kedvezményt fizetéskor, a pénztárnál érvényesíti. Ilyenkor gondot okozhat, hogy a vásárló nem tudja elõre, hogy pontosan mennyit kell fizetnie.

Az is elõfordul, hogy a pénztárnál arra hivatkoznak, hogy a terméken szereplõ ár már az akciós ár, ugyanakkor a címkén szerepelt az is, hogy 20 százalékkal olcsóbb, de az eredeti ár nem volt a jelölésben.

Érdemes ezért elõzetesen tájékozódni arról, hogy a címkén szereplõ ár már a végleges, vagy még ebbõl vonják le a kedvezményt.
Ha igazságtalanságot tapasztal, írjon be a vásárlók könyvébe

A szabályok szerint megtévesztõ kereskedelmi gyakorlatot folytat az a vállalkozás, amely az általa meghirdetett akciós árnál magasabb áron adja el a termékét.

Amennyiben a pénztárnál a kuponon szereplõ információk ellenére a kedvezményt nem érvényesítik, és az ügyet helyben nem rendezik, úgy a vásárló beírhat a helyszínen található vásárlók könyvébe, amelyre 30 napon belül írásban és érdemben kell válaszolnia a vállalkozásnak.

 

Ha a vásárlók az árfeltüntetéssel kapcsolatban szabálytalanságot tapasztalnak, illetve a vásárlók könyvébe írt bejegyzésükre az elõírt határidõig nem, vagy érdemben nem kapnak választ, úgy a területileg illetékes kormányhivatalhoz fordulhatnak panasszal.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!