Utolsó módosítás: 2017-02-21 18:28:07 |
|
Az átlagosnál magasabb jövedelmű, illetve nagyobb megtakarítással rendelkező ügyfelkör számára az online csatornák meghatározó jelentőségűek a bankolásban A CIB Bank és a GfK legfrissebb közös kutatása az átlagosnál magasabb jövedelmű, illetve nagyobb megtakarítással rendelkezők bankolási szokásait vizsgálta. A válaszadók átlagos havi jövedelme nettó 326 000 forint, és 3 900 000 forintnyi megtakarításuk van.
A felmérés szerint míg jelenlegi bankjuk kiválasztásakor a legtöbben azt tartották fontosnak, hogy a pénzintézet sok helyen elérhető legyen – azaz minél több fiókkal és ATM-mel álljon rendelkezésre –, illetve, hogy a versenytársakhoz képest jó kamatokat, kondíciókat kínáljon, egy jövőbeli választás esetén elsősorban a szolgáltatásokat vennék figyelembe. Azaz, egy esetleges bankváltásnál a főbb döntési szempont a megbízhatóság, a jó internetbank, illetve a gyors és szakszerű ügyintézés lenne.
Ezzel összhangban pénzügyeit ez az ügyfélkör a leggyakrabban internetbankon keresztül intézi, az elmúlt fél évben 94 százalékuk használta ezt a szolgáltatást, jellemzően havonta tíznél is többször. A felmérés tanulsága szerint az online felületek elsősorban a napi pénzügyek intézéséhez elengedhetetlenek. 94 százalékuk utalt már így pénzt, 91 százalékuk kérdezte le a számlaegyenlegét, 65 százalékuk adott állandó átutalási megbízást.
Még mindig fontos azonban a bankfiókok szerepe
Az ügyfelek 79 százalék intézte ügyeit így a felmérést megelőző 6 hónapban, míg a telefonos ügyfélszolgálatot felkeresők aránya 33 százalék volt. Utóbbival megegyező a mobilbanki applikációk használatának népszerűsége.
Az online bankolás mellett fontosak még a bankfiókok Forrás: MTI/Soós Lajos
Ahogy a felmérés eredményei is mutatják, az online szolgáltatások növekvő népszerűsége mellett azonban továbbra is fontos szerep jut a bankfiókoknak. A válaszadók szerint ilyen formában egyszerűen és széleskörűen intézhetik pénzügyeiket, ráadásul közérthető módon kaphatnak választ kérdéseikre. Érdekes, hogy a személyes találkozás alkalmával a megkérdezettek elsősorban egy konkrét üggyel vagy termékkel kapcsolatban kérnek tanácsot, 61 százalékuk nyilatkozta ezt. Információgyűjtésre is sokan használják ezt a lehetőséget: a banki termékekkel, szolgáltatásokkal kapcsolatban az információszerzés fő forrása ebben az ügyfélkörben ugyan az internet (78 százalékuk tájékozódik ebből a forrásból), de sokan fordulnak a számlavezető bankjukhoz (66 százalék) is.
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
|