2024. április 24. Szerda, György.
 
Többmilliós büntetés a Tescónak megtévesztõ akciók miattForrás: Origo
Utolsó módosítás: 2010-04-07 15:12:17
A Gazdasági Versenyhivatal nyolcmillió forintos bírságot rótt ki a Tesco áruházláncra megtévesztõ reklámok és akciók miatt. A Tesco áruházlánc 2008. szeptember 1. és 2009. március 16. közötti akcióiban tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, ...

mert egyes akciós termékei az akció kezdetén nem voltak kaphatóak, más termékek pedig nem a reklámokban szereplõ tulajdonságokkal rendelkeztek. Emiatt a cégnek 8 millió forintos büntetést kell fizetnie - közölte szerdán a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).

A hatóság szerint a különbözõ termékeknél lényeges, hogy azok a vásárlás után azonnal elvihetõk legyenek, ez nyilvánvalóan befolyásolja ugyanis a fogyasztók döntéseit. Különösen igaz ez azoknál a termékeknél, amelyek megvásárlásához a vásárlónak utaznia kell, mert a lakhelyétõl távolabb helyezkedik el az adott üzlet.

A GVH-vizsgálat során a Tesco elismerte, hogy egyes termékek (Flóra margarin, Kinder tejszelet, "tanuló kutyus" és "Az Én titkos naplóm" játékok) nem voltak kaphatók valamennyi áruházban.

A Tesco tudott róla

A margarin esetében a Tesco késve adta le a rendelést, ezért az áruházlánc tudhatta, hogy a termék nem fog rendelkezésre állni a kellõ mennyiségben. Ráadásul a szállító világossá tette, hogy nem tudja a kért mennyiséget idõre leszállítani.

A tejszelet beszerzését a Tesco rosszul szervezte meg, nem érzékelte e hibát, noha az ellenõrzés során azt kellett volna. A játékok esetében a Tesco már a tervezési, akciószervezési folyamat során tudomást szerzett arról, hogy a beszállító nem fog elegendõ mennyiségû termékkel szolgálni. 

A GVH megállapította, hogy a Tescónak alapos oka volt azt feltételezni, hogy egyes üzleteiben az adott vagy azt helyettesítõ árut a kínált áron nem fogja tudni megfelelõ ideig és mennyiségben eladni, ennek ellenére meghirdette az akciót. Ezt pedig csalogató reklámnak hívják - derül ki a GVH közleményébõl.

Megtévesztõ reklámok

A Tesco emellett megtévesztõ reklámokat is közzétett, különbözõ mûszaki berendezéseket nem a tájékoztatásban látható, illetve leírtaknak megfelelõ tulajdonságokkal forgalmazott.

A Tesco a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt 8 millió forint bírságot kapott.

A GVH a bírság összegének megállapításakor súlyosbító körülményként értékelte, hogy a Tesco jelentõs forgalmú vállalkozás, a piac egyik meghatározó szereplõje, a vizsgált és kifogásolt tájékoztatási gyakorlat felróható vele szemben, valamint a vállalkozást a versenyhatóság már többször jogerõsen elmarasztalta.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!