Utolsó módosítás: 2018-12-01 17:53:17 |
|
Több cikkben is foglalkoztunk a black friday jelenséggel, illetve annak hátulütőiről, vagy a már akár a GVH-nak is feltűnő ügyeskedésekről. A black friday csak szokásokon alapul, teljesen az egyes boltokon múlik, hogy mit és mennyiért áraznak le. Viszont, ha egyszer már úgy döntöttek, hogy akciót hirdetnek, akkor szigorú szabályok kötik őket. A legegyszerűbb trükk, ami a webshopok alkalmazhatnak, és a a Gazdasági Versenyhivatal is eléggé harap a dologra, az az a fajta leárazás, ahol a feltüntetett magas eredeti ár valójában sosem létezett. Egy ilyenről mi is beszámoltunk, az eMagon hirdettek egy pendrive-ot, az eredeti ár azonban soha sehol nem létezett. Erre végül a cégtől megkaptuk a magyarázatot: több mint egymillió akciós termékkel készültek, a pendrive-nál viszont elírás történt az eredeti ár tekintetében.
Az eMagtól ezzel egy időben azt is megkérdeztük, mekkora volt a forgalom az idei black fridayen, amire részletes válaszokat kaptunk.
2,7 millió felhasználó volt az oldalon, 6,8 milliárd forint értékben vásároltak az eMAG-on - írja a cég, és hozzáteszi az eMAG összesen 2,7 millió látogatót regisztrált a Magyarországon megrendezett Black Friday-en, melyek 65%-a mobilról érkezett Jelentős volt a növekedés az eMAG Marketplace partnereinek, ami az eladások 27%-át eredményezte.
Azt írják, ez volt az ötödik black friday alkalom, és ez a 6,8 milliárdos forgalom 19%-kal több, mint a tavalyi eredmény. A 2,7 millió felhasználó pedig 40%-os növekedés a tavalyihoz képest. Az pedig, hogy a megrendelések 65%-a érkezett mobilról, az 8%-os növekedés a tavalyihoz képest. A kártyás fizetést pedig 40 000 magyarországi vásárló választotta.
Aa látogatók összesen 253.859 terméket rendeltek az oldalról, 27 százalékban a Marketplace-ről - írják.
Catalin Dit, az eMAG magyarországi ügyvezető igazgatója szerint „az eMAG a magyar e-kereskedelem legdinamikusabban fejlődő szereplőjévé nőtte ki magát. Az idei Black Friday igazolta a fogyasztók eMAG-ba vetett bizalmát és az online piac térnyerését, a rekordmennyiségű kártyás vásárlás, mobilforgalom és Marketplace megrendelések formájában. Az eMAG Black Friday-en több, mint 1300 eladóhoz érkeztek megrendelések, ami rávilágít arra, hogy a fogyasztók élvezik az online kereskedelem kínálta előnyöket: a termékek sokszínűségét és a vásárlás átláthatóságát.
A közleményben összeszedtek néhány érdekesebb adatot is: ■ A legerősebb perc: habár a magyar vásárlók nagy számban rendeltek termékeket az egész nap folyamán, a csúcspont 07:16-kor érkezett el, amikor egyszerre 1047 árucikket rendeltek az oldalról ■ A legdrágább értékesített autó: BMW 318d Limousine 4 ajtós, 5 üléses (150 LE) személygépkocsi, 8 sebességfokozat, Limousine karosszéria, Alpesi fehér szín (11 456 920 Ft) ■ A legmagasabb értékű rendelés összege: 2.341.639 Ft. ■ A legtöbb termékből álló rendelés 39 árucikket foglalt magába, köztük számos elektronikai és háztartási árucikket, ami egy állandó trend volt vásárlóink körében – idén az eMAG felhasználói különös érdeklődést mutattak kisebb nagyobb háztartási gépek, tévék, laptopok, okostelefonok és deco ajánlatok iránt.
- írta az eMag.
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
|