2019. augusztus 24. Szombat, Bertalan.
 
Visszatér több hagyományos régi magyar márkaForrás: origo.hu
Utolsó módosítás: 2019-04-24 21:33:48
Címkék: Bihari hírek
Rövidesen újra kaphatók lesznek Magyarországon a régi, jól ismert higiéniaipapír-márkák, mint a Crepto vagy a Szilvia. Lejár ugyanis egy hároméves versenytilalmi eljárás, és újra lehetővé válik e termékek gyártása. Az új trend, a környezettudatosság erősödése új lehetőséget hozhat a korábbi évek topmárkáinak – állítja Bodrogai Ferenc, a márkaneveket birtokló Magyar Piszke Papír cégvezetője.

Bodrogai Ferenc, a Forest-Papír Kft. fő alapítója 1967 óta dolgozik a papíriparban, 27 évig a Piszke Papírgyár munkatársa volt. Részt vett a Szilvia és a Crepto brandek felépítésében, egy szerencsétlen privatizálás miatt azonban a görög kézbe került gyár csődbe ment, és ezek a régi magyar márkák felszámolóhoz kerültek.
Nemrég azonban cége, a Nord-Paper Kft. megvásárolta a három nagy ismert márkát, és nagyjából egy hónapja felvette a Magyar Piszke Papír nevet. Minderre egy három évvel ezelőtt végrehajtott akvizíció során kötött versenytilalmi megállapodás lejárta adta a lehetőséget.

 

Forrás: AFP/Cultura Creative/Judith Haeusler

Három éve eladták a Forest-Papír Kft. lakossági üzletágát, a hozzá tartozó fejlesztési területet, gépparkot, márkákat, üzleti szerződéseiket, és 220 munkavállalójuk is átkerült az új tulajdonoshoz, az olasz Sofidelhez.

Az akvizíció során kötött hároméves versenytilalmi megállapodás – amely szerint a lakossági üzletágban nem fejlesztünk és nem értékesítünk – március elején lejárt, ami lehetőséget ad arra, hogy felélesszük az ismert magyar márkákat – mondta el a Világgazdaságnak Bodrogai Ferenc, a Magyar Piszke Papír Kft. ügyvezetője és fő tulajdonosa. Hozzátette, az üzletág értékesítése után is náluk maradt egy évi csaknem harmincezer tonnás kapacitás, ami a teljes magyar lakossági és intézményi higiéniaipapír-felhasználásnak (százezer tonna) a harmadát teszi ki. Zajlik az új márkák bevezetése, és májustól már elérhetők lesznek a kiválasztott üzletlánc kínálatában is.

A termékek erős ráncfelvarráson és innováción is keresztülmentek, hiszen egy ismert márka nem elég a sikerhez, ha a beltartalom, az ár-érték arány és a kor követelményeinek megfelelő arculat nem társul hozzá. Ehhez egy 600 millió forint értékű beruházást is végrehajtottak.

 

Forrás: Origo

Nagy dobásra készülnek, ami gyökeres változást indíthat el az egész iparágban. Kevesen tudják, hogy a palackozott üdítők és ásványvizek után a legnagyobb környezetterhelés fajlagosan a háztartási higiéniai papírhoz kötődik.

Rengeteg fóliát használ az iparág a csomagoláshoz, holott nem kell drágábbnak lennie egy terméknek, ha műanyagmentes papírcsomagolást kap. Létrehoztunk egy műanyagmentes termékkört, műanyag fólia helyett papírdobozba csomagoljuk a terméket – emelte ki az ügyvezető. A környezettudatos innováció azonban itt nem ért véget, az elmúlt években ugyanis elterjedt az a trend, hogy a vásárlók nagy csomagot szeretnének hazavinni, de olcsón, így több gyártó felhabosított papírt teker a középső csévére (dudára).

 

 

 

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!