2024. április 19. Péntek, Emma.
 
Tudta, melyek a legkiválóbb magyar márkák?Forrás: origo.hu
Utolsó módosítás: 2019-05-03 19:51:02
Címkék: Bihari hírek
Kilencedik alkalommal adták át a MagyarBrands elismerést a legkiválóbb hazai magyar márkáknak, és 2018-ban első alkalommal a legkiválóbb munkáltatói brandeket is elismerésben részesítették. A program most már nemcsak a fogyasztók és üzleti döntéshozók figyelmét hívja fel a legsikeresebb magyar márkákra, hanem a munkavállalóknak is segítséget nyújt a munkaerőpiacon.

A Trade Magazin cikke beszámol arról, hogy a program 2018-tól már négy kategóriában értékeli a márkákat: kiváló üzleti, fogyasztói és munkáltatói márkák mellett az innovatív cégek munkáját is elismerik. A MagyarBrands cím elnyerésére egy márka nemcsak pályázati úton jelentkezhet, hanem a MagyarBrands Szakértői Bizottság zsűritagjainak jelölései által, illetve az adatbázisok és az aktuális online kutatási eredmények is fontos szerepet kapnak a kiválasztásban.

A MagyarBrands csak olyan márkákat díjaz, amelyek Magyarországon születtek vagy alapításukban magyarok vettek részt. Emellett szükséges, hogy a márka legyen magyar tulajdonban, vagy a gyártásának helyszíne Magyarország legyen, vagy pedig kapjon magas magyar identitás pontszámot a szakértői bizottságtól.

 

Fotó: Polyák Attila - Origo

A MagyarBrands zsűrije mindegyik kategóriát először három kritérium alapján osztályozza, majd ezután kategóriánként különböző kiválasztási szempontokat vesznek figyelembe. A szakmai bizottság által értékelt három alaptényező a következő: az identitás, amely a márka kötődését jelenti az országhoz; a reputáció, amely a márka elismertségét figyeli a fogyasztók körében; a márkaépítés szempontja pedig a legjobb hazai márkaépítési gyakorlatokat vizsgálja.

A „Kiváló Üzleti Márka" kategória pontozása során a tradíciót és a megbízhatóságot is figyelembe veszik. E márkák kiválóságát bizonyítja, hogy az idei évben győztes üzleti márkák átlagos Bisnode-ratingje 90 százalék felett volt. Ez a pénzügyi mutató az adott vállalat pénzügyi stabilitását értékeli, és általánosságban elmondható, hogy 70 százalék felett már kifejezetten stabil, megbízható vállalatról beszélhetünk.

 

Forrás: MTI/Kovács Attila

A Kiváló Fogyasztói Márka esetében a három kiválasztási szempont bővül még a tradíció, az ismertség és a kedveltség szempontjaival. 2018-ban a MagyarBrands díjat elnyert fogyasztói márkák átlagos ismertsége magasabb volt, mint 75 százalék, ami jól mutatja a hazai fogyasztók elkötelezettségét a magyar brandek iránt.

Az Innovatív Márka kategóriában olyan hazai márkákat díjaznak, amelyek az innovációs lehetőségeket nemcsak a K+F-ben látják, hanem a szervezet kialakításában vagy a marketing- és értékesítési munkában kifejtett kreativitásban. A kategória győzteseinek a kiválasztása a három alapszemponton túl az innovativitás és a társadalmi hasznosság mérésével egészül ki.

 

Forrás: MTI/Ujvári Sándor

A negyedik csoportot pedig a "Kiváló Munkáltatói Márkák" alkotják, amelyek 2018-ban kaptak először lehetőséget, hogy megmérettethessék magukat a szakmai bizottság előtt.

Kiváló Munkáltatói Márkának lenni ma már elkerülhetetlen. Mégsem egyszerű feladat, mert ez az építkezés a marketing, a PR és a HR területek összefogását teszi szükségessé – szögezte le László Géza a MagyarBrands programigazgatója az új kategória kapcsán.

A 2018-as MagyarBrands program győzteseinek teljes listája megtekinthető az alábbi linken:
http://magyarbrands.hu/magyarbrands-program/magyarbrands-dijazott-markak/

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!