A csuklós Mercedeseket légkondicionálóval és utastéri kamerákkal is felszerelték.
Fotó: Matey István
Június 1-től 5 új Mercedes-Benz Connecto Next Generation autóbusz áll forgalomba a debreceni helyi közösségi közlekedésben. Az Inter Traction Electrics Kft. által a debreceni, Határ úti gyárban készre szerelt, 18 méter hosszú, csuklós, alacsony padlós járműveket egyebek mellett légkondicionálóval, korszerű utastájékoztató rendszerrel, USB-töltővel és utastéri kamerákkal is ellátták – hangzott el az erről szóló csütörtöki sajtótájékoztatón.
Fejlesztik a buszgyártást
Kossa György, az ITK Holding Zrt. elnök-vezérigazgatója először arra emlékeztetett, idén 10 éve annak, hogy a DKV Zrt-vel közös konzorciumban leányvállalatuk, az Inter Tan-Ker Zrt. biztosítja Debrecen autóbuszos közlekedéséhez a buszokat és a műszaki hátteret. Aztán arról számolt be, hogy az 1 kilométerre vetített fajlagos költségek tekintetében Magyarországon jelenleg az egyik leghatékonyabb közlekedési modell valósult meg a cívisvárosban.
Kossa György elmondta: megérkeztek az első alvázak a spanyolországi Mercedes-gyárból, így megkezdhetik a sorozatgyártást. A Határ úti Ipari Parkban még az idén több ezer négyzetméterrel bővítik a már meglévő kapacitásukat.
A legforgalmasabb vonalakon
– A közösségi közlekedésnek is lépést kell tartania Debrecen folyamatos fejlődésével – jelentette ki Nagy Attila, a DKV Debreceni Közlekedési Vállalat vezérigazgatója beszédében majd elárulta, hogy
az új autóbuszokat elsősorban a reggeli csúcsforgalomban, olyan vonalakon állítják forgalomba ahol egyébként is csuklósok közlekednek, vagyis sok utasra lehet számítani.
Léptékváltás előtt a város
– A város fejlődése, változása felértékeli a következő időszakban a közösségi közlekedést. Nagyon sok pénzt, energiát fektetünk abba, hogy az úthálózatot korszerűsítsük – hangsúlyozta Papp László, Debrecen polgármestere. Hozzátette: léptékváltás várható a közösségi közlekedésben.
A polgármester kiemelte: tavaly sok év után ismét növekedett a debreceni közösségi közlekedést igénybe vevők száma.
Az olyan új iparterületeken mint például a Déli Ipari Park, vagy az Észak-Nyugati Gazdasági Övezet a következő évtizedekben minden bizonnyal sok ezer ember fog dolgozni, vagyis a közösségi közlekedést ennek megfelelően kell fejleszteni – fogalmazott Papp László.
Végül arra is kitért, hogy a debreceni autóbusz közlekedésre vonatkozó szerződés 2021-ben lejár, így valószínűleg még idén kiírják az új pályázatot, a déli iparterületen pedig a közeljövőben megkezdődik a nagyobb autóbuszgyár építése.
OCs
Korszerű felszereltséggel
A Mercedes-Benz Conecto Next Generation városi csuklós busz 18.124 milliméter hosszú és 2.550 milliméter széles, magassága klímával 3.120 milliméter. A 320 milliméter belépő magasságú alacsony padlós jármű ajtóképlete 2-2-2-2, teljes befogadóképessége 149 fő, a fix ülőhelyek száma 38. Kerekesszékkel a második ajtónál lehet felszállni, a rámpa mechanikusan hajtható le. A járművekben a 10,7 literes, 265 kW teljesítményű Mercedes-Benz OM 470 motor dolgozik, az erőátvitelről egy 6-sebességes ZF EcoLife automata váltó gondoskodik. A buszok műszaki kialakítása tartalmazza a Mercedes-Benz autóbuszain megszokott járműbiztonsági és menetstabilizációs asszisztenseket.