Utolsó módosítás: 2019-08-09 06:26:03 |
|
Idén január elsejétől kizárólag elektronikusan, a cégkapu rendszeren keresztül intézhetik adóügyeiket a hazai vállalatok, ezért a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) is minden hivatalos iratot ezen a felületen keresztül juttat el a cégek számára. Hiába előzte meg egy éves tesztidőszak a rendszer bevezetését, több cég nem készült fel kellő körültekintéssel a használatára, ami komoly kockázatot jelenthet számukra – hívja fel a figyelmet a Vámosi-Nagy Ernst and Young Ügyvédi Iroda. Már több mint fél éve kizárólag a cégkapu felületen keresztül intézhetik adóügyeiket a hazai vállalatok.
A rendszer bevezetésének célja az volt, hogy megkönnyítse a kommunikációt a cégek és a NAV között.
Az átállással azonban új problémák jelentek meg. Hogyan kezelhetőek a társasághoz érkező nagy mennyiségű, különböző munkavállalóknak címzett iratok? Hogyan kontrollálható, hogy ki jogosult azok megnyitására? Mi történik, ha a hozzáféréssel rendelkező munkavállaló távozik a cégtől?
A cégkapu rendszer elindításával fontos adóhivatali iratok kerülhetik el az érintettek figyelmét (a kép illusztráció)Forrás: AFP/Getty Images/Mike Simons
Egy társaság cégkapujához számos munkavállaló hozzáfér. A rendszeren keresztül küldött iratok azonban attól függetlenül kézbesítettnek minősülnek, hogy ténylegesen az a kolléga nyitja-e meg, akinek azt az adott iratot küldték. Sőt, még akkor is kézbesítettnek minősülhet, ha az érintett munkavállalóhoz el sem jut a kérdéses irat. Bizonyos ügyek esetében így tudta nélkül is fontos határidőket mulaszt el a szervezet, ami jelentős következményekkel járhat - hívta fel rá a figyelmet Bajusz Dániel, a Vámosi-Nagy Ernst and Young Ügyvédi Iroda adójogásza.
A cégeknek ezért érdemes minél hamarabb kialakítaniuk a cégkapu hozzáférési jogosultságok rendszerét és azok rendszeres aktualizálását, hogy a felület használata a folyamatos kockázat helyett valódi előnnyé váljon - zárja közleményét a Vámosi-Nagy Ernst & Young Ügyvédi Iroda.
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
|