2020. január 25. Szombat, Pál.
 
Debrecen és Szeged között 4 sávonForrás: haon.hu
Utolsó módosítás: 2019-12-16 19:23:46
Címkék: Bihari hírek
Hajdú-Biharban évtizedek óta nem végeztek olyan sok útépítést, mint mostanában.

Fotó: Matey István

 

A megyei közgyűlés pénteki ülése elé került előterjesztésből kiderült, hogy jelenleg is zajlik a 471-es főút Debrecen és Hajdúsámson közötti szakaszának az újjáépítése. A 2×2 sávra bővítés Debrecen belterületi határától Hajdúsámson elkerülőig fog tartani mintegy 4,6 kilométer hosszon. A projekt keretében 3 jelzőlámpás csomópont és mintegy 5,6 kilométer szervizút épül. 5,3 kilométer hosszan újakra cserélik a régi közművezetékeket. A jelzőlámpás csomópontok biztosítják majd a gyors és biztonságos balra kanyarodásokat, valamint a biztonságos keresztirányú átkeléseket mind a gyalogosoknak, mind a személygépjárműveknek. Jelenleg közműkiváltások és pályaszerkezet építések zajlanak. A kivitelezés munkák műszaki előrehaladása november végi állapot szerint 44 százalék volt. A forgalom a téli időszakban a már elkészült 2×1 sávon halad a főúton. A projekt befejezési határideje 2020. augusztus 31.

 

Teher terelés Berettyóújfalunál

 

Berettyóújfalut, Nagykerekit és Bedőt a teherforgalomtól egy felújított úttal, a 4808-as jelzésűvel akarják tehermentesíteni, mely a leendő M4-es autópályát és a 42-es számú főutat fogja összekötni. A tehermentesítő maximum 11,5 tonnás terhelést fog elbírni. A tervező 2020. márciusában az elkészült engedélyezési tervdokumentációt benyújtja az illetékes hatóságokhoz az építési engedély megszerzése érdekében.

 

Hamarabb eljuthatunk Nyíregyházára

 

 

Az M3 autópálya Görbeháza–Nyíregyháza és az M35 autópálya Görbeháza-Debrecen közötti szakaszának részeként 2006-ban megépült az M3-M35 autópályák elválási csomópontjának első üteme. Az azonban nem tartalmazza a Nyíregyháza-Debrecen és a Debrecen-Nyíregyháza összekötő ágakat. Ezt a problémát szintén orvosolni akarják. A projekt kiviteli tervekkel, építési engedéllyel, valamint környezetvédelmi hozzájárulással már rendelkezik. A kivitelezési folyamat 2020. IV. negyedévben kezdődhet meg 24 hónapos átfutási idővel.

 

 

 

Vámospércs felé is javul a helyzet

 

 

Fejlesztik a 48-as számú főutat is Debrecen és Nyírábrány országhatár között. A megyeszékhely külterületén, Vámospércs bel- és külterületén, valamint Nyírábrány külterületén összesen 26,5 kilométer hosszon erősítik meg és szélesítik ki az utat. A teljes pályaszerkezet megújul, egészen a termőtalajig mindent kiszednek. Ott ahol az utóbbi időben gyakran történtek balesetek, szintbeni csomópontokat építenek. A beruházás befejezési határideje 2021. március 31.

 

 

4 sávos úton Békéscsabára, Szegedre

 

 

Tervbe vették Debrecen és Szeged 2×2 sávos úttal való összekötését is. Az elképzelés szerint a nyomvonal alapvetően a 47-es főutat követné. Az út hossza 160-180 kilométer lenne. A tervezési munka megkezdődött. A beruházásról az Innovációs és Technológiai Minisztérium, a NIF bevonásával több alkalommal tartott társadalmi egyeztetést a térség országgyűlési képviselőivel, megyei és települési önkormányzataival, kormányhivatalaival. A tervezés során előtérbe került a meglévő 47-es főút minél hosszabb szakaszainak felhasználása. A településeknél elkerülő szakaszok épülnének – derült ki a megyei közgyűlés elé került anyagból.

 

 

 

OCs

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!