A 4-es metró, a Margit híd, és a Kossuth téri mélygarázs építését elemezte a fõváros nagyértékû beruházásokat vizsgáló többpárti bizottsága, és szerintük a szakértõi vezetés hiánya, és a Margit híd esetében a politikai nyomásgyakorlás okozta a kaotikus állapotokat.
Csak a 4-es metró építése több mint 500 milliárdos beruházás, éppen ezért sok múlik azon, hogy egyértelmû irányítási rendszer alapján dolgozzanak, áll a bizottsági jelentés tervezetében. Eszerint a metró, a Margit híd, és a Kossuth téri mélygarázs építésénél káosz uralkodott, például gyakran elõfordult, hogy az egyik alvállalkozó nem tudta, hogy mit csinál a másik - mondta a nagyberuházásokat vizsgáló eseti bizottság ellenzéki elnöke.
"Csúsznak a projektek, a tapasztalat az, hogy a költségek minden projektnél drámaian megnõnek, esetleg többszörözõdnek is, és ennek következtében a fõváros egész költségvetése labilissá, és kiszámíthatatlanná válik." – mondta Bagdy Gábor, a KDNP Nagyértékû Beruházásokat Vizsgáló Bizottságának elnöke.
A kár eddig legalább 60 milliárd forint - a jelentés szerint, de hogy mindezt a hozzá nem értés, vagy szándékos mulasztás okozta-e, azt nem vizsgálták. Mindenesetre a városvezetõket nevezik meg felelõsnek.
„ Én nem kaptam meg ezt a jelentéstervezetet” – mondta Ikvai Szabó Imre, szdsz-es õpolgármester helyettes.
- És nem is érdekli?
- Engem rendkívül érdekel, fõleg ezek után, hogy a politika ezt a sajtóval elõbb ismertette meg, ki tudja, hogy mi okból, én ezt mindenképpen a politikai kampány részének tekintem.
A fõpolgármester helyettes azt mondja, hogy õk minden szabályt betartottak, minden hatósági engedély birtokában döntöttek, ráadásul minden beruházás esetében az összes fõvárosi párt frakciójának igen szavazata mellett.