2024. március 28. Csütörtök, Gedeon, Johanna.
 
Autópályán Debrecenbe? - egy lépéssel közelebbForrás: berettyohir.hu
Utolsó módosítás: 2012-05-06 20:30:01
Ki ne álmodozna Berettyóújfaluban és a bihari régióban arról, hogy autópályán utazhasson Debrecenbe?

Nos, most egy lépéssel közelebb kerültünk  az álom megvalósulásához, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztõ Zrt. ugyanis eredményt hirdetett az M35 autópálya Debrecen (4. sz. fõút) Berettyóújfalu (M4 autópálya) közötti szakasz és a Debreceni Nemzetközi Repülõteret az M35 autópályába bekötõ (Debrecen „déli” elkerülõ) út engedélyezési és kiviteli terveinek, valamint a nyomvonal kormányrendelettel való megállapításához szükséges dokumentáció elkészítésére, továbbá az összes szükséges út- és mûtárgyépítési engedélyének beszerzésére. A feladat része az ajánlati és kisajátítási terv elkészítése, utóbbi záradékolása is.

A 2x2 forgalmi sávos autópálya szakasz hozzávetõleges hossza 24,8 km, összesen 4 db csomópont, köztük 1 db autópálya csomópont, 1 db komplex pihenõhely valósul meg várhatóan. A 2x1 sávos „bekötõ” fõút hozzávetõleges hossza 5,3 km, 2 db csomópont épül ki a szakaszon (különszintû az autópályához csatlakozásnál, szintbeni a 47. számú fõúthoz való csatlakozásnál).
A beruházást a nyílt közbeszerzési eljáráson nyertes M35 Konzorcium tervezi meg. A konzorcium vezetõ tagja: UTIBER Közúti Beruházó Kft., a konzorcium tagja a Tura-Terv Mérnökiroda Kft. és az UVATERV Út, Vasút Tervezõ Zrt. A szerzõdéses összeg nettó: 2.297.000.000-, Ft.
A tervezési feladatok várhatóan 2014 évre készülnek el. Loppert Dániel, a NIF kommunikációs vezetõje korábban úgy nyilatkozott a Dehir.hu-nak, a kivitelezést a tervek szerint 2015-ben kezdenék el, s ha minden jól halad majd, 2017-ben átadják a forgalomnak az M35 autópálya Debrecen és Berettyóújfalu közötti szakaszát.
Már azt is lehet tudni, hogy az M35-ös folytatása merrõl kerüli majd meg Derecskét- írja a Dehír. Két nyomvonalról évek óta megy a vita. A nyugati elkerülõ esetében Derecske határában, a termõföldeken keresztül vezet majd az út. A területen így le kell állítani a mezõgazdasági termelést, s mintegy 100 gazdálkodó megélhetése kerülhet veszélybe. A gazdák régóta tiltakoznak, szinte minden fórumon, s mellettük állt a derecskei önkormányzat is. Az eredetileg tervezett keleti nyomvonal viszont legelõkön és védett területeken haladt volna keresztül, ezért a Tiszántúli Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelõség nem azt, hanem a gazdák földjeit érintõ útvonalat támogatta.
Mivel csak annak van engedélye, eldõlt, hogy a nyugati, termõföldeken keresztül vezetõ nyomvonalon tervezik meg a pálya folytatását – mondta el a Dehir.hu kérdésére Loppert Dániel. A keleti nyomvonal nem kapott jóváhagyást a környezetvédelmi hatóságtól, míg az ennek és a nyugati nyomvonalnak alternatívájaként tervezett, úgynevezett „új keleti” nyomvonal elõzetes hatósági kontrollja során azt elutasították. Az elutasítás okai voltak, hogy az „új keleti” nyomvonal nagy mértékben érintett Natura 2000 területet, mind a növény- és az állatvilágra károsabb volt, valamint több jobb minõségû földet érintett, mint a nyugati nyomvonal – magyarázta a kommunikációs vezetõ.
Berettyóújfalu Város Önkormányzata Képviselõ-testülete az M35-ös autópálya Debrecen-Berettyóújfalu közötti nyomvonalára vonatkozóan az alábbi állásfoglalást adta:
"Berettyóújfalu Város Önkormányzata Képviselõ-testülete a 2012. január 25-én Dr. Rácz András környezet- és természetvédelemért felelõs helyettes államtitkár úr által véleményezésre megküldött M35-ös autópálya nyugati nyomvonalának tervezetét tartja elfogadhatónak.
Indokaink: Az M35-ös autópálya keleti nyomvonala esetében nem érvényesül annak lényeges fontosságú feltáró jellege, mivel nem érint olyan településeket, ahol az autópálya megindíthatna gazdasági fejlõdést, emiatt továbbá a határ közelsége miatt ezen kiemelkedõ fontosságú infrastrukturális beruházásból származó gazdasági haszon érvényesülésének lehetõsége áttolódna a román oldalra.
A kormány által is jóváhagyott autópálya építési program szerint Berettyóújfalu közelében épülne meg az M4-es és az M35-ös autópályák csomópontja. Ez elõsegítené az ország egyik leghátrányosabb térségének, a bihari térségnek a gazdasági fejlõdését. Berettyóújfalu és a bihari térség fontos érdeke, hogy az autópálya által generált gazdasági fejlõdés ne a román oldalon, hanem Magyarországon valósuljon meg.
További lényeges indok, hogy Berettyóújfalu a térségnek fontos ellátó központja, ahol rendõrkapitányság, kiemelt jelentõségû kórház sürgõsségi ellátással, mentõállomás, tûzoltóság mûködik. Ezen intézmények a Berettyóújfalu közelében megépítendõ csomópont esetében szolgálhatják az autópályák biztonságos üzemeltetését.
Az M35-ös autópálya tervezett további déli folytatása és annak feltáró jellege is a nyugati nyomvonal célszerûségét támasztja alá.
Fentiek alapján Berettyóújfalu Város Önkormányzata Képviselõ-testülete az M35-ös autópályának a kormányprogramban is szereplõ és a környezetvédelmi hatóság által már jóváhagyott nyugati nyomvonalon történõ megépítését támogatja.
Az önkormányzatunk által is javasolt autópályaszakasz nyugati nyomvonalon történõ megépítéséhez tisztelettel kérjük Államtitkár Úr közbenjárását. "

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!