Utolsó módosítás: 2012-08-30 09:15:09 |
|
Jelentõs változások jönnek õsztõl a buszokon és vonatokon. Tudja meg, mire számítson!
Módosul a közösségi közlekedésben alkalmazott díjrendszer 2012. szeptember 1-jével. Az emelt szintû szolgáltatások pótjegyárai az utazási távolsággal arányosan alakulnak, az autóbuszos felár bevezetése versenyképesebbé teszi a vasúti InterCity és EuroCity járatokat, mindemellett a jegyek esetében megszûnik, a bérleteknél azonban megmarad az öt kilométeres övezetû helyközi tarifa.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium az MTI érdeklõdésére közölte: a közösségi közlekedés versenyképességének javítása érdekében a vasúti utazást támogató és a szolgáltatások színvonalához igazodó tarifarendszer kialakítására törekszenek.
Változások a vonatjegyek terén
Az átalakítás elsõ lépéseként az eddig egységes tarifarendszert országos, elõvárosi és regionális szolgáltatásokra bontott elemek váltják fel, szerencsére döntõ részben változatlan díjtételekkel. Az új felosztás a késõbbiekben lehetõséget nyit a többszintû díjszabás alkalmazására az eltérõ minõségû és jellegû szolgáltatások igénybevételekor. Az emeltszintû szolgáltatást nyújtó országos vonatjáratokon - IC, EC, EuroNight - fizetendõ pótjegy díja az utazási távolsággal arányosan, a menetjegyek övezeti besorolásához igazodva nõ majd.
A kiegészítõ díj a 280 kilométernél rövidebb utazások esetében a jelenleg jellemzõ 400 forintos szint alatt marad. Így olcsóbban tehetõ meg néhány, vidéki megyeszékhely és a fõváros közötti utazás, azonban a hosszabb utazások ára növekedhet.
Felárat kell fizetni egyes buszokon
A kezdetben korlátozott körben bevezetendõ autóbuszos felár szintén a távolsági övezettel arányosan nõ majd, és olyan viszonylatokban kell megfizetni, ahol a sûrûn közlekedõ vasút magas szintû szolgáltatást biztosít, ezáltal az autóbuszok utasai számára valódi alternatíva.
Szeptembertõl a következõ útvonalakon közlekedõ buszjáratokon kell felárat fizetni: Budapest-M1 autópálya-Gyõr, Budapest-M1 autópálya-Szombathely, Budapest-M3 autópálya-Nyíregyháza, Budapest-M5 autópálya-Szeged. A magasabb autóbuszos felár bevezetésével megszûnik a vasút versenyhátránya az emelt szintû szolgáltatások területén. A kedvezõbb áraknak köszönhetõen az utasok nagyobb arányban választhatják az IC és EC vonatokat - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium.
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
|