2024. április 19. Péntek, Emma.
 
Az okostelefonok megváltoztatják a városokatForrás: richpoi.com
Utolsó módosítás: 2013-11-03 11:53:19
Egy új kutatásban okostelefon-felhasználókat kérdeztek meg a világ különbözõ nagyvárosaiban, hogy érdekelné-e õket a városi élet fontos aspektusaihoz kapcsolódó 18 új szolgáltatás.

A kutatás elkészítése során arra kérték az okostelefon-használókat, hogy értékeljék a városi élet azon területeihez – a vásárláshoz, a vendéglátáshoz és a szabadidõs létesítményekhez – kapcsolódó új szolgáltatási koncepciókat, amelyekkel a leginkább elégedettek. Ilyen új szolgáltatásokra példa a közösségi éttermi útmutatók, a digitális valós idejû edzõ, a szituáción alapuló vásárlási ajánlások, mobilmenük és asztalfoglalások, valamint az aznapi kiszállítással történõ vásárlás.

Egy éttermi hozzávaló-ellenõrzõ szolgáltatással kapacsolatban például a válaszadók 8 %-a úgy vélte, hogy ez a szolgáltatás már ma is elérhetõ, 61 %-uk várakozásai szerint pedig az elkövetkezõ három évben normál szolgáltatás lesz majd.

A kutatásban azokra a területekre is rákérdeztek, amelyekkel a felhasználók a leginkább elégedetlenek, nevezetesen a gyermek- és idõsgondozás, a hatóságokkal folytatott kommunikáció, valamint a közlekedés területeire. Az új szolgáltatási koncepciók itt magukban foglalják a közösségi gondozási hálózatokat, amelyek lehetõvé teszik a családtagokkal folytatott egyszerûbb kommunikációt bármilyen kommunikációs eszközön keresztül, egy szöveges mobil városi szolgáltatást, amely információkat biztosít a helyi hatóságoktól, valamint egy olyan megoldást, amely optimalizálja a felhasználó naptárát az utazási igény minimális szintre csökkentése érdekében.

A válaszadók azt is jelezték, hogy jobb szolgáltatásokat és hatékonyabb kommunikációt várnak a hatóságoktól az okostelefonjaikon keresztül. Emellett a fiatal párok és szülõk 10-15 %-a úgy véli, hogy a városaikban már most elérhetõk infokommunikációs technológiák a gyermekgondozás területén, míg 64-68 % gondolja úgy, hogy azok széles körben elérhetõvé válnak majd három éven belül.

A városokban az elégedetlenség elsõ számú forrása a közlekedés, és a felmérésben részt vevõ okostelefon-tulajdonosok 47 %-a kifejezte érdeklõdését olyan személyes navigációs megoldás iránt, amely a legjobb utazási információkat biztosítja minden közlekedési típus esetén.

Az okostelefon-tulajdonosok közel fele (47 %) úgy véli, hogy a mobilszolgáltatók fontos szerepet játsszanak majd abban, hogy ezt a konkrét szolgáltatást megvalósítsák, bár általánosságban úgy vélik, hogy az adott iparágak állnak a fejlesztések élén.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!