2024. április 25. Csütörtök, Márk.
 
Búcsút inthetünk a balesetezõ autóknak?Forrás: richpoi.com
Utolsó módosítás: 2013-11-03 12:01:49
Címkék: Bihari hírek, autó
"Meggyõzõdésem, hogy a mindennapi közlekedésben nagyon sok olyan szituáció van, amikor a vezetõ nagyon hálás a segítségért. Az önálló vezetés kifejlesztésének fõ oka az, hogy csökkentsük az autózással kapcsolatos kockázatokat. Ehhez szükség van az embereket támogató technológiákra, például akkor, ha a sofõr elfárad, figyelmetlen vagy egy bonyolult szituáció meghaladja a képességeit. Fontos azonban, hogy az autós nem kap szájkosarat, még akkor sem, ha bizonyos helyzetekben jobb lenne, ha a technika venné át az irányítást. Senkit sem kényszerítünk, hogy levegye a kezét a kormányról" - jelentette ki a szakember.

Thomas Weber szerint a legnagyobb kihívás az, hogy a közútakra vonatozó jogszabályokat felkészítsük a jövõ kihívásaira, nem csupán Európában, hanem az Amerikai Egyesült Államokban és Kínában is. Reményei szerint ezeket a folyamatokat harmonizálni lehet. Emellett olyan fedélzeti számítógépek kellenek, amelyek az egyre nagyobb adatfolyamat rendkívül gyorsan fel tudják dolgozni és a megfelelõ következtetéseket is levonják. Végül pedig tökéletes térképekre van szükség; minél részletesebb és frissebb információk állnak rendelkezésre az utakról annál egyszerûbb a jármû irányítása.

"Viszonylag egyszerû olyan autót építeni, amit betolunk egy kiállítócsarnokba, viszont teljesen más kihívást jelent egy olyan gépkocsi kifejlesztése, ami minden élethelyzetben megbízhatóan mûködik. A Mercedes S500 Intelligent Drive egy koncepcióterv, de teljesen sorozatgyártás során használt technológiákon alapul. Ezzel elérhetõ az alaparchitektúra a jövõbeli technológiákhoz. A moduláris stratégia lehetõvé teszi annak a célnak a megvalósítását, hogy egy Mercedes esetében 2020-ig megvalósuljon az autonóm vezetés. A közlekedési központokból távirányított robotautók horrorvíziót jelentenek, az egyéni mobilitásnak meg kell maradnia. Ebbe beletartozik az a döntési szabadság is, hogy mikor és hová megyek. Természetesen figyelembe kell vennünk a közlekedési és a környezeti szituációkat, de a technika a jövõben gondoskodni fog a balesetmentes és a káros anyagok kibocsátásától mentes vezetésrõl" - szögezte le a Daimler fejlesztési vezetõje.

Az elmúlt hónapokban számos bejelentés történt. Elõbb a világ második legnagyobb autóipari beszállítójának számító Continental jelezte, hogy együttmûködési megállapodást köt a Google és az IBM vezetõivel, majd a Nissan közölte, hogy önmûködõ autókkal jelentkezne 2020-ban és a Daimler is kínálna ilyen modelleket. Sven Gábor Jánszky trendkutató azt prognosztizálta, hogy az önállóan közlekedõ gépkocsik tíz éven belül elterjednek. Ezzel kapcsolatban a szakember gyakorlatilag teljes mértékben osztja az autógyártók képviselõinek véleményét.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!