2024. április 23. Kedd, Béla.
 
Bemutatták a Magyar Pékszövetség védjegyétForrás: haon.hu
Utolsó módosítás: 2013-11-16 08:25:46
Bemutatták a Magyar Pékszövetség új védjegyét Hajdúszoboszlón pénteken.

A Magyar Pékszövetség védjegye garanciát jelent arra, hogy a vásárlók jó minõségû, magyar terméket kapnak – jelentette ki Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter az eseményen.

A tárcavezetõ fontosnak nevezte, hogy vásárló azonnal lássa, hogy magyar pékségbe, vagy külföldi érdekeltségûbe érkezett.

Fazekas Sándor szerint egységes magyar termékskálára is szükség van ezekben az üzletekben. Példaként a bajor perecet említette, mert “a bajor perec minden bajor pékségben bajor perec”.

Fazekas Sándor felhívta a figyelmet a hazai ízek megtartására, ami felismerhetõvé teszi a magyar termékeket. Szerinte ezen a területen óriási tartalékok vannak, ezért támogatja a szaktárca a “termõföldtõl az asztalig” programot, hogy a teljes termékpálya átlátható legyen.

A magyar termékkampány a csabai kolbásszal indult, de része a kenyér, a hal, a liba és a vízi szárnyasok, illetve a disznótor is.

Septe József, a Magyar Pékszövetség elnöke közölte, hogy néhány héten belül megjelenik a boltokban a Magyar pékség – Pékszövetség tagja feliratú védjegy, amely garantálja, hogy a magyar tulajdonú, magyar alkalmazottakat foglalkoztató pékségben jó minõségû, magyar alapanyagokból készült termékeket kap a vevõ.

Magyarországon jelenleg mintegy 1100 magyar pékség van, közülük 400 a Magyar Pékszövetség tagja, de lehetõvé teszik, hogy valamennyien pályázhassanak a szervezet új védjegyének használatára – mondta a szövetség elnöke.

Hozzátette: 400-600-ra tehetõ a külföldi pékségek száma, 90 százalékuk albán pékség.

Utóbbiak többsége nem a magyar elõírásoknak megfelelõen gyártja termékeit, a vásárlók azonban jószerével nem tudják, hogy nem magyar pékségben járnak, mert a hozzájuk kapcsolódó mintaboltban magyarul beszélnek – mondta.

Ezek a pékségek természetesen nem juthatnak hozzá a magyar pékség védjegyhez, így a fogyasztó egyértelmûen tudhatja majd, hol vásárol – jegyezte meg Septe József.

Elmondta azt is, hogy a jövõ héten szándéknyilatkozatot írnak alá a vertikum összes szereplõjével annak érdekében, hogy a vetõmagtól a késztermékig, vagyis a termõföldtõl az asztalig nyomon követhetõ legyen a termék útja.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!