2024. március 29. Péntek, Auguszta.
 
Sávszûkíések, torlódások DebrecenbenForrás: Haon
Utolsó módosítás: 2009-07-22 15:08:24
Milyen tervek vannak még a nyárra? Miylen útszakaszoat érdemes elkerülni?

A Keviép Kft. a terv szerint év végére mindenhol végez a csatornarekonstrukcióval. Eddig a jó hír – ahogy mondani szokták –, a rossz pedig az, hogy szerdán felvonulnak a Nyíl utcán, így ott komoly megpróbáltatásokra, november közepéig tartó sávszûkítésre, s az ezzel együtt járó torlódásokra kell számítani, tájékoztatta a Naplót Helmeczi Miklós, a Keviép Kft. fõépítésvezetõje.

 

Tegyük hozzá: csak a közlekedés szempontjából rossz a hír, az is átmeneti idõre, mert a munka befejeztével új útburkolaton hajthatnak a jármûvezetõk, illetve a legfontosabb, hogy a csaknem száz évvel ezelõtt épült csatornákat cserélik vagy újra bélelik.

 

A nagy átmérõjû betoncsövekbõl a csatornabúvár kitakarítja a zsír- és vízkövet, s helyükre új, mûanyag béléscsõ kerül. A szûk keresztmetszetûeket azonban kénytelenek kicserélni.


A gyártók száz évet ígérnek

 

– Nagyobb esõzések alkalmával elõfordult, hogy a Nagyerdei körút pincéiben csapadékvízzel hígított szennyvíz jelent meg, mivel az 1920-as 30-as években lefektetett betoncsövekben mára vastag lerakódások képzõdtek. Ez az egyik oka, hogy rekonstrukcióra van szükség.

 

A másik, hogy helyenként már törések,elcsúszások keletkeztek, illetve, hogy az idõ „elette” a betont. Helmeczi Miklós fõépítésvezetõ magyarázta ezt, amikor a cserék okáról kérdeztük.

 

A Nagyerdei körúton dolgoztak ekkor, ahol egy-két héten belül befejezik a körút utolsó két szakaszán (a zenemûvészeti és a Simonyi út, illetve a Simonyi és a Hadházi út között) végzett rekonstrukciót.

 

A Keviép Kft. munkatársait láthatjuk a Csap utcán is, ahol igen nagy méretû, 1,2 méter átmérõjû üvegszálas polietilén csöveket helyeznek az árkokba. A Széchenyi utcát – tekintettel a rendkívüli forgalmára – nem bontották fel, hanem az álló tojásra emlékeztetõ formájú eredeti csatornát azonos alakzatú, de kisebb átmérõjû üvegszálas polietilén csövekkel bélelik.

 

– Ezeknek alacsony a surlódási ellenállása, s mivel kellõ lejtéssel fektetjük, gyakorlatilag nem lesz bennük lerakódás – mondta Helmeczi Miklós, hozzátéve, hogy a gyártók állítása szerint 50 éve kezdték használni csatornában az üvegszálas polietilént, s élettartamát száz évre mondják. – Bizonyítani már csak az utódainknak lesz módja – jegyezte meg a fõmérnök.

 

A napokban a Nyíl utca kerül sorra. Ott a Hadházi úttól az Árpád tér felé haladva három szakaszban zajlik a rekonstrukció, s november 15-re ér véget. Addig 30 kilométeres sebességkorlátozásra és sávszûkítésre kell készülni az autósoknak.

 

Még a nyáron indulnak a Nyugati utcán is, átépítik a Széchenyi és a Hatvan utca közötti részt. Ezt kiárkolják és hatalmas, 1,4 méter átmérõjû csöveket raknak le, ami miatt az egyik sávot teljesen le kell majd zárni.

 

Õsszel, szeptemberi-októberi kezdéssel a Nagyerdei stadionban, a Csónakázó-tó mellett és az állatkertben végzik el ugyanezt a munkát.


Uniós támogatással

 

Az említett munkálatok pénzügyi fedezetének nagyobb hányadát az Uniótól kapjuk. Az ISPA-pogram úgynevezett LOT2-es egységének pályázatát nyerte el a Betonút-Közgép-Keviép konzorcium 2007-ben, a kivitelezést pedig a Keviép Kft. végzi.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!