2024. április 20. Szombat, Tivadar.
 
Külföldi rendszám mögé bújvaForrás: Haon
Utolsó módosítás: 2009-07-27 15:17:18
Néhány hónapja írtunk arról, hogy a magyar hatóságok megelégelték a külföldi rendszámokkal történõ taktikázást, ezért más országok hivatalos szerveivel összefogva megpróbálják felszámolni a rendszámbizniszt.

Debrecen – Néhány hónapja írtunk arról, hogy a magyar hatóságok megelégelték a külföldi rendszámokkal történõ taktikázást, ezért más országok hivatalos szerveivel összefogva megpróbálják felszámolni a rendszámbizniszt. Noha hivatalos adatok nincsenek arról, hogy a kooperáció révén eddig mennyi adócsalót sikerült lebuktatni, a külföldi rendszámú autók utasterébõl mind gyakrabban hallható magyar beszéd arra utal, hogy a helyzet e tekintetben nem javult. Sõt!

Olcsóbban megúszni

Aki nyitott szemmel jár az utcán azt tapasztalhatja, hogy zavartalanul folyik a kis magyar adómegkerülési társasjáték. Változás talán csak abban van, hogy míg egy-két éve még szinte kizárólag nagyértékû luxusautók tulajdonosai választották az „adóoptimalizálásnak" ezt a nem éppen törvényes formáját, addig ma már jelentõs számú középkategóriás jármûvet is más országban helyeztetnek forgalomba. A motiváció nyilvánvaló: ezzel a megoldással egy drága luxusautónál akár 3-4 millió forint is megspórolható a regisztrációs, a gépjármûadó, az áfa, valamint a cégautóadó révén. A jogszabály úgy szól, hogy ha valaki külföldön vásárol autót, és itt akarja használni, egy hónapja van arra, hogy bejelentse a tulajdonszerzést, és kezdeményezze a jármû magyarországi forgalomba helyezését (hogy magyar rendszámot kapjon). Ebbõl következõen jogsértést követ el, aki életvitelszerûen (egy évbõl legalább 180 napot) Magyarországon él, de más országban forgalomba helyezett és annak rendszámát viselõ jármûvet tartósan itthon használ.

A tûzzel játszanak

A Napló által megkérdezett debreceni márkakereskedõk egyetértenek abban, hogy a nyomasztó hazai adóterhek törvényszerûen hozzák magukkal az ilyen jelenségeket. „Egy olyan országban, ahol az új autót terhelõ regisztrációs adó mértéke akár 3,2 millió forint plusz áfa is lehet, már sokaknak megéri a tûzzel játszani" – állították többen közülük. A Gépjármû Márkakereskedõk Országos Szövetsége azt javasolja a kormánynak, hogy a regisztrációs adó 3,2 millió forintos maximális tételét mérsékeljék 1,2 millióra, ezzel együtt azonban szigorú hatósági ellenõrzéseket szorgalmaznak. Orbán András, a Citroen, Mazda és Kia márkákat forgalmazó kereskedõ azt mondja, ide vezett az állam hihetetlen kapzsisága, adóéhsége. „Ha ilyen törvényt hoznak, az érintettek érthetõ módon próbálnak alóla kibújni. Külföldön veszik meg az autójukat, oda járnak tankolni, sõt mind többen a vállalkozásukat is a határon túlra telepítik" – véli a szakember.


Min spórolnak?

Regisztrációs adón
Gépjármûadón
Forgalmi adón
Cégautóadón
Biztosításokon
Parkolódíjakon
Sztrádamatricákon

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!