2024. április 19. Péntek, Emma.
 
A média és az egészség2016-02-28 17:12:53


A média és az egészségDebrecen, Miskolc, Nyíregyháza – A médiának nagy hatása van életünkre, életmódunkra, egészségi állapotunkra.

Azt már tudjuk, hogy nincs karácsony Kevin nélkül - de mikor üljünk a tévé elé az ünnepek alatt, ha nem akarunk lemaradni idén sem a Reszkessetek betörõk-rõl? És mit nézzünk a hosszúra nyúlt téli estéken, ha egy kis kikapcsolódásra vágyunk? Összeszedtük, mivel készülnek a csatornák az ünnepekre, mikor érdemes besüppedni a kanapéba és a távirányító után nyúlni.

Már a Gasztroangyal is annak hatására indult el, hogy a nagy mennyiségû gasztronómiai tudást, amit az évek során felhalmozott, munkatársai unszolására meg akarta örökíteni, hogy ne vesszen kárba. A tévémûsor aztán tavaly decemberben szakácskönyvvel bõvült, amit idén követ az újabb, A sûrûje 2. címet viselõ kiadás. Borbás Marcsi ezeket az ételeket a családi asztalra szánja .

A júliusi rádióhallgatottsági mérés szerint az emberek kétötöde egyetlen rádióadóhoz hûséges. A hallgatottság a nyárral sem csökken, az élen a helyzet változatlan – derül ki a TNS-Hoffmann-Mediameter konzorcium 2015. május-júliusi idõszakra vonatkozó kutatási eredményeibõl.

Tévénézõ nemzet vagyunk, a magyar nappalik királya még mindig a tévékészülék, noha számos egyéb szolgáltatás létezik már a lineáris mûsorszolgáltatás mellett. Nem csak akkor nézhetjük a kedvenc sorozatunkat, amikor a mûsorújság szerint adja a csatorna – a legtöbben mégis így várják ki a mûsorkezdést. Friss kutatások szerint a tévé még mindig túlsúlyban van az internettel szemben, a legmarkánsabb különbségeket a fogyasztói csoportok között az életkor adja.

Július elsejével egyesül a négy közszolgálati médiaszolgáltató, azaz a Magyar Televízió Nonprofit Zrt., Magyar Rádió Nonprofit Zrt., Magyar Távirati Iroda Nonprofit Zrt. és Duna Televízió Nonprofit Zrt.

Június 30-án két dolog történik, ami befolyásolja a tévézési szokásainkat, de ezek közül leginkább csak az egyik lesz az, amibõl az átlagnézõ érzékelni fog valamit. Júliustól kezdõdõen ugyanis bõvülnek és a jogszabályi változásoknak megfelelõen a digitális TV-szolgáltatásokban az elsõ csatornahelyekre kerülnek a közszolgálati mûsorok, ami köznyelven annyit jelent, hogy ha eddig az elsõ programhelyen volt az RTL Klub és a kettesen a TV2, akkor ennek jövõ hét szerdán nyugodtan búcsút inthetünk - legalábbis egy idõre.

A 100 millió forintot meg nem haladó adóalaprész után nulla százalék marad a reklámadó mértéke, az adóalap 100 millió forintot meghaladó része után pedig 5,3 százalék lesz valamennyi adóalany esetén a kormany.hu-n hétfõn közzétett módosító javaslat szerint.

Idén öt-tíz százalékkal bõvülhet a helyi rádiók reklámbevétele érdek-képviseleti szervezetük elnöke szerint.

Kétféleképpen is kikerülhetik a reklámadó megfizetését a médiacégek, ha a kormány után a parlament sem változtatna a jelenlegi tervezeten. A kabinet tízmilliárdos költségvetési bevételt remél a reklámok adóztatásából.

« 1. oldal »