2019. október 19. Szombat, Nándor.
 

Felkészülten várják azt az idõt, amikor eléri õket az autópálya.

Románia egyelõre csak Nagyvárad és Bors között építi ki az M4-es folytatását.

Három új gyorsforgalmi útszakasz került fel a nem fizetõs e-matrica-listára. Jövõre azonban itt fizetni kell.

Majdnem Temesvárig utazhatunk autópályán, miután elkészült az M43-as autópálya Makó és az országhatár közötti szakasza. A sztrádát, a Csanádpalota–Nagylak határátkelõhelyet, valamint román oldalon a Nagylak és Pécska között megépült 16 kilométeres A1 gyorsforgalmi útszakaszt szombaton adták át.

A kormány egyetért az M4-es autópálya fejlesztési projektjének leállításával az Európai Bizottság jelzése alapján, amely szerint az uniós testület a projekt finanszírozását európai uniós források terhére nem javasolja, egyben felhívja a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy azonnali hatállyal gondoskodjon a projekt támogatási szerzõdésének megszüntetésérõl - az errõl szóló kormányhatározat a szerdai közlönyben jelent meg.

A fizetõs utak „foglyai” február végéig éves matricával „kiválthatják” magukat.

Árnyalatnyi módosulások a megyei matrica-rendszerben február elsejétõl.

Országszerte több helyszínen tart demonstrációkat a Magyar Szocialista Párt a városokat elkerülõ útszakaszok díjmentességéért pénteken.

Téli autópálya-kisokossal segíti a rendõrség a sztrádákon közlekedõket, akikre a monotonitás és a felverõdõ piszok jelenti az egyik legnagyobb veszélyt. A kiadványnak lesz nyári változata is.

Azok az autópálya és autóútszakaszok is csak e-matricával használhatók, ahol a kötelezettségre külön tábla nem figyelmeztet. A jogszabály ugyanis úgy szól, hogy minden autópálya és autóút fizetõs az év elejétõl - mondta el Kibédi-Varga Lajos, a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. szóvivõje szerdán az MTI kérdésére.

Térképpel és információkkal segítik a tájékozódást a megyei matricákról.

Megkezdõdött az engedélyezési tervek készítése, s már a bõvítéshez szükséges környezetvédelmi engedélyezési eljárás is zajlik az M70-es autóút kétszer két sávos autópályává fejlesztése ügyében - közölte a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztõ Zrt.

Magyarország 2020-ig két autópályát is megépít a magyar-szlovák határig - közölte Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter Pozsonyban csütörtökön, miután tárgyalt Lubomír Váznyval, a szlovák kormány kiemelt beruházásokért felelõs miniszterelnök-helyettesével.

A most induló felújítási programban további 50 milliárd forintot biztosít a kormány az útburkolatok rendbetételére, a cél, hogy biztonságosabb legyen a közlekedés.

A kormány kijelölte a M35 autópálya Debrecen és Berettyóújfalu közötti szakaszának nyomvonalát, az errõl szóló rendelet a pénteki Magyar Közlönyben jelent meg.

Az Abony és Fegyvernek közötti 29 kilométeres, 2 x 2 sávos M4 autópálya-szakasz 2016 õszére készül el, a munkák állásáról küldött közleményt a beruházó Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztõ (NIF) Zrt. kedden az MTI-nek.

A tervek alapján 2020-2022-re épülhet meg az M4-es autópálya Ceglédet Budapesttel összekötõ szakasza, melyet várhatóan saját költségvetésébõl kell majd finanszíroznia a magyar államnak jelentette ki a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelõs államtitkára kedden, egy Abonyban tartott sajtótájékoztatón.

Áll a bál és az elkerülõ ügye is
Derecske – Közmeghallgatást tartottak Derecskén június közepén az M35-ös autópálya Debrecen-Berettyóújfalu között építendõ szakasza útépítési engedélye kapcsán.

Peter Ramsauer német közlekedési miniszter WLAN-modulokkal látná el az autókat és az útépítési, illetve -javítási helyszíneket, hogy így lehessen megakadályozni a dugók és veszélyes helyzetek kialakulását.

Angela Merkel német kancellár továbbra is elutasítja, hogy Németországban autópálya-használati díjat vezessenek be a személyautók számára.


Ki ne álmodozna Berettyóújfaluban és a bihari régióban arról, hogy autópályán utazhasson Debrecenbe?


Egyelõre nem tudni, hogy a kormány mibõl tömi be azt a lyukat, ami az útpénztár idei költségvetési támogatásának elvétele miatt keletkezik. A fejlesztési tárca szerint a Nemzetgazdasági Minisztérium az illetékes a kérdésben, az Állami Számvevõszék szerint viszont a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumnak kéne tudnia a választ. A használatarányos útdíj megoldást jelenthetne, de a rendszer nincs megfelelõen elõkészítve.

Az alsóbbrendû utak felújítására közel 14 milliárd forint, kerékpárutak építésére pedig 3 milliárd jut a régiónak az Új Széchenyi Terv keretében. A tervek szerint Erdélybe is gyorsabban juthatunk majd el.

Keletrõl kerülné el Derecskét a tervezett M35 gyorsforgalmi út, ahogyan azt a civilek, gazdák többsége támogatta a nyugati elkerülõvel szemben. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztõ Zrt. (NIF) az M35-ös Debrecen-Berettyóújfalu közötti szakaszának tervezésére kiírt pályázatát december 28-án tette közzé honlapján.

« 1. oldal »  Következő »