2020. június 5. Péntek, Fatime.
 

Közeledik az év vége, és ez azt jelenti a pénzügyi világ számára, hogy indul a bevásárlási szezon. A Fekete Péntek már hazánkban is megjelent a nagy leértékeléseivel, azonban egyes vállalatok még így is hatalmas profitokat keresnek a termékeiken. Néhány esetében nagyon látványos a túlárazás, amelyre a befektetõknek is érdemes lehet odafigyelniük.

A magyar háztartások átlagosan 43 ezer forintot szánnak karácsonyi kiadásokra idén, ebbõl 29 ezer forintot terveznek ajándékokra költeni, hitelt csak kevesen vennének fel, derült ki a Cofidis hitelmonitor legfrissebb felmérésébõl.

Októberben tovább emelkedett a GKI-Erste konjunktúraindexe, és ezzel megközelítette tavaly év végi szintjét. A fogyasztói várakozások nagyon jelentõsen javultak, az üzletiek viszont romlottak, de az utóbbiak körében is megmaradt a korábban tapasztalt optimizmus, közölte az Európai Unió támogatásával végzett felmérésének eredményeit a GKI Gazdaságkutató Zrt.

Beméri a NAV a mobilunkat2015-06-11 10:56:17

Mobiltelefonok bemérésére és blokkolására alkalmas felszerelést vásárolt a NAV. Közel tizenötmillió forintjába került az adóhivatalnak a beruházás, további kétmillióért nyomrögzítõt is vettek.

Jelentõsen nõtt az üzletek bevétele csütörtökön és pénteken a vasárnapi boltzár miatt, a vasárnap is nyitva tartó kis családi üzletek pedig sokat nyertek az intézkedésen.

Nem hitelesített mérlegek, a csomagolóanyagot is hozzászámolják a termékhez, kartonpapír a mérleg alatt, és egyéb trükkök az elhelyezésnél.

Annak ellenére, hogy a magyar vásárlók több mint fele nyitott arra, hogy online vegyen napi fogyasztási cikket, a lakosság 62 százaléka – ami a globális átlagnál egy százalékkal magasabb – fontosnak tartja, hogy élelmiszerboltban szerezze be a szükséges termékeket – derült ki a piackutató Nielsen szerdán közzétett kutatásából.

Újabb hasznos sorvezetõvel igyekszik eligazítani a vaterázókat a NAV, amelyben a múltkori dokumentumban foglaltak ismétlése mellett össze is foglalta a használt ingóságok internetes értékesítésével kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat.

Az európai fogyasztók egyre tudatosabban vásárolnak, különösen igaz ez a magyarokra, akik vásárlásaikhoz és pénzügyi döntéseikhez is mind többen használják az összehasonlító oldalakat – derül ki a Cetelem Körkép 2015 adataiból, amelyet kedden mutattak be a sajtónak.

A magyar internetezõ lakosság 40 százaléka vásárol magyar, illetve 16 százaléka külföldi oldalról, 2014-ben ez az arány még csak 32 százalék, illetve 12 százalék volt, összevonva a hazai netezõk 42 százaléka szokott online vásárolni - derül ki a Gemius üzleti tanácsadó cég hétfõn közzétett felmérésébõl.

Kézzelfogható segítség a vásárlóknak, a kisvállalkozói üzletek tulajdonosainak és a hazai turizmusnak a szabad vasárnapon. 20.000 magyarországi kereskedelmi és idegenforgalmi partner bevonásával elindult a VasarnapiNyitvatartas.hu vásárlói adatszolgáltató rendszer.

Ez az utolsó hét, amelynek vasárnapján még korlátozás nélkül tarthatnak nyitva az üzletek.

Az élelmiszerek kiskereskedelmi forgalma értéket tekintve öt százalékkal nõtt.

2014 januárjában vezették be azt a módosítást, mely szerint a termékbemutatókat be kell jelenteni a rendezvény elõtt 15 nappal. Ennek ellenére a várt eredmények nem érkeztek meg.

Alig kezdõdött el az év, máris óriási tömeg volt a bevásárlóközpontokban, megkezdõdtek ugyanis a karácsony utáni leértékelések. A kereskedõk szerint egyre többen vannak azok, akik tudatosan az akciós idõszakra halasztják az ajándékvásárlást. Közben a fogyasztóvédõk arra hívják fel a figyelmet, hogy a leértékelt cikkekre is ugyanolyan garancia vonatkozik, mint a teljes árúakra, ha nem azért akciózzák azokat, mert hibásak.

Decemberben akár 15 százalékkal, fejenként 9 kilóra is növekedhet az átlagos papírfelhasználás az ünnepi vásárlási láznak köszönhetõen - közölte az Italos Karton Környezetvédelmi Egyesülés (IKSZ) pénteken az MTI-vel.

A vásárlók igényeit a termékek cseréjére gyakran elutasítják az eladók arra hivatkozva, hogy a karácsonyi akció miatt az eredeti vételárnál jóval olcsóbb volt az adott termék, azonban a vásárló jogát a törvény szerint ez nem befolyásolja - hangsúlyozta a Közép-Magyarországi Fogyasztóvédelmi Egyesület (KÖFE) az év végi ünnepi vásárlások jellemzõ fogyasztóvédelmi kérdéseit összefoglaló közleményében.

A fogyasztóvédõk megkezdték a karácsonyi szezonhoz kötõdõ ellenõrzéseket - jelentette be Koszorús László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) fogyasztóvédelemért felelõs helyettes államtitkár kedden sajtótájékoztatón, Budapesten.

Az elõzetes számítások szerint decemberben 3-4 százalékkal nõhet az áruházi költés, 775-785 milliárd forintot fordíthatnak a vásárlók élelmiszerekre és különbözõ iparcikkekre, az üzemanyagot nem számolva - közölte az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) szerdán.

Más élelmiszercímkékkel fogunk találkozni a boltokban ez év decemberétõl: pontos információkat kaphatunk majd a termékek allergén-tartalmáról, és elvileg eltûnnek a túlságosan apró betûk is. De lesz olyan bolt is, ahol a hentespultban kézzel írják majd rá az információkat a párizsira.

A kormány megtárgyalta és támogatja a Kereszténydemokrata Néppárt javaslatát, amely a boltok vasárnapi nyitva tartását korlátozza - jelentette be a kisebbik kormánypárt frakcióvezetõje.

Ugye, kedves leendõ szülõk látjátok már, milyen jó üzlet a bababolt? Százezer forint alatt kötve hisszük, hogy bevásárolhattok a még pocakban lévõ bébinek. Az alábbiakban segítünk, hogy melyek azok a fölösleges dolgok, amelyeket jobb, ha a polcon hagytok. Egyelõre mindenképpen.

Az elmúlt évtizedekben folyamatos átalakuláson esett át a bolti vásárlás folyamata: új, korábban nehezen elképzelhetõ eszközökkel találkozhatunk szinte minden üzletben - elég, ha csak a vonalkódokra, érintõképernyõkre, önkiszolgáló kasszákra gondolunk.

Hajlandóak vagyunk jóval magasabb árat fizetni egy-egy termékért, ha egészségesnek hisszük. Akár háromszoros árat a bioért, vagy dupláját a barna cukorért, ami csak színezett, nem pedig az eltérõ elõállítási folyamat eredményeképpen más a színe.

Egyre több üzlet kínál pontgyûjtõ, illetve hûségkártyákat, amelyek használatával a vásárlók késõbb kedvezményhez juthatnak, a belépéshez szükséges személyes adatok megadásán azonban sokan egyáltalán nem gondolkodnak el, nem érzik úgy, hogy ezzel behatolnak a magánszférájukba.

« 1. oldal »  Következő »