2018. július 19. Csütörtök, Emília.
 

A legtöbben csak akkor kapnak észbe, hogy jó lett volna valahogyan megelõzni a megfázást, amikor már folyik az orruk, kapar a torkuk, tüsszögnek vagy borzonganak a láztól. Ám ha valaki mégis inkább felkészülne a szezonra, akkor jó, ha tudja: igenis létezik néhány trükk, amellyel legalább csökkenthetõ a megfázás esélye.

A cékla valamiért nem a legkedveltebb zöldségek egyike, pedig megérdemelne egy tisztességes rehabilitációt: feltûnõen olcsó, könnyen hozzáférhetõ, igazi vitaminbomba és ezer féle étel készülhet belõle.

Nyakunkon az influenzaszezon. Megoldást jelentenek-e a betegségek ellen a vitaminok? Mennyit szedjünk ezekbõl? Ezekre a kérdésekre kerestük a választ.

A súlyos D-vitamin-hiány a halálozás kockázatát 50 százalékkal növeli a súlyos és krónikus betegeknél – állítja dr. Szabó András, a Semmelweis Egyetem II. sz. Gyerekgyógyászati Klinikájának igazgatója.

A csipkebogyó erõs antioxidáns hatásának köszönhetõen védi egész immunrendszerünket.

Az erõs immunrendszerért2015-01-26 12:43:00

Az évszakhoz képest enyhe idõ miatt nagyon sokan betegednek meg a levegõben terjedõ vírusok és baktériumok miatt.

Meglehet, hogy tápanyagok tekintetében nem csak az számít, ami az ételben, hanem az is, ami rajta van. Azt persze senki sem mondja, hogy együnk koszt.

Õszi vitaminpótlás2014-11-22 09:53:50

Õsszel különösen fontos, hogy szervezetünk megfelelõ mennyiségû vitaminhoz jusson, mert így immunrendszerünk ekkor is biztos védelmet nyújt számunkra.

Tél végére a magyar lakosság 95 százaléka D-vitamin-hiányos. A betegségek megelõzésére, az immunrendszer erõsítésére, különösen csecsemõknél és kisgyerekeknél, de felnõtteknél is nagyon fontos lenne a megfelelõ D-vitamin-pótlás.

Napjaink rohanásában, ahol a stressz és a szervezetre káros külsõ hatások mindennaposak, egyáltalán nem mindegy milyen élelmiszereket, italokat fogyasztunk. Számtalan negatív tényezõ rövidíti meg az életünket, melyekbe sokszor bele sem gondolunk, holott hosszútávon megannyi betegség kiváltó okai lehetnek.

A NASA által támogatott laboratóriumi kísérlet szerint a B3-vitamin szénben gazdag meteoritokkal érkezhetett az õsi Földre. Az eredmény fontos momentum lehet az élet eredetének kutatásában.

Egyre több kutatási eredmény születik a cink élettani szerepérõl, illetve a hiányával járó kórképekrõl. Kinek, mikor ajánlott a plusz cink bevitele, illetve hogyan tudjuk természetesen fedezni a szükségletünket?

Az influenza ellen nem a C-, hanem a D-vitamin véd. A magyarok több mint 90 százaléka azonban tél végére D-vitaminhiányos.

A Smithsonian Intézet magazinjának összeállítása szerint a multivitaminok nem csökkentik a rák és a szív- és érrendszeri betegségek kockázatát. A nagy dózisú C-vitamin nem véd a megfázástól.

Szakemberek kijelentették, hogy az étrend-kiegészítõk nem szükséges, hatásuk káros is lehet. Ezt a megfogalmazást három nagy kutatásra alapozva tették és szimpla pénzkidobásnak nevezték ezen szereket.

A vitamin bevitel télen-nyáron egyaránt fontos szervezetünknek. A könnyen elkészíthetõ vitaminkoktélokkal a legegyszerûbb pótolni a fontos vitaminokat.

A szakemberek szerint a magyar emberek 70 százaléka D-vitamin-hiánnyal küzd. Ez gyengíti az immunrendszert, és olyan betegségek kialakulásához vezethet, mint a csontritkulás, a depresszió, az érelmeszesedés és a meddõség.

A rák õsi ellenszere2013-07-10 09:30:44
Egy fantasztikus anyag mûködik a szervezetünkben. Amerikai kutatók mester hormonnak nevezték el. Segít a vérnyomás, a csontsûrûség, a hangulat, a viselkedés, izomerõ szabályozásában, serkenti a haj növekedését, az immunrendszer mûködését. Felelõs a programozott sejthalálért, úgynevezett apoptózisért, melynek feladata a sérült vagy rákos sejtek szaporodásának megállítása.

« 1. oldal »