J�v� h�ten m�r �lesben j�nnek: �gy v�dekezhet az �j traffipaxok ellenForrás: richpoi.com
Utolsó módosítás: 2015-03-09 09:51:06 Nyomtatás - Hír webcíme: www.biharlap.hu/hir/17953
Címkék: Bihari h�rek, traffipax, rend�rs�g, aut�z�s, k�zleked�s
Febru�rban m�g pr�ba�zemben, m�rciust�l azonban m�r �lesben m�k�dnek a rend�rs�g �j, „mindent l�t�” traffipaxai. A k�sz�l�keket blokkolni vagy megzavarni tilos, azokat az eszk�z�ket azonban, amelyek el�re jelzik az ellen�rz�st, szabadon haszn�lhatj�k az aut�sok.

�j k�zleked�si ellen�rz�si rendszert, 160 v�ltoztathat� hely� kamer�t tesztel a rend�rs�g febru�rban. Az �j t�pus� traffipaxszal a sebess�gm�r�s mellett t�bb kisebb szab�lys�rt�st is dokument�lhatnak. Febru�rban m�g nem b�ntetnek, az �j kamer�kat m�rciust�l haszn�lj�k �lesben, az �v v�g�ig pedig tov�bbi 130 fix kamer�t telep�tenek orsz�gszerte.

Z�ch D�niel, a Totalcar.hu szak�js�g�r�ja �gy v�li, a gyorshajt�sok sz�ma nemcsak att�l f�gg, hogy h�ny traffipax van kint az utakon, hanem p�ld�ul az �zemanyag�rt�l is. Olcs� benzin eset�n a magyar aut�sok t�bbet aut�znak, kev�sb� „finoman” vezetnek, �s ezzel p�rhuzamosan a baleseti statisztik�k is romlanak.

Z�ch D�niel szerint Magyarorsz�gon nagyon nagy az ellen�rz�s a rend�rs�gi ellen�rz�sekkel szemben, s az aut�sok sokszor egy�nileg d�ntik el, hogy mekkora sebess�ggel mehetnek – f�ggetlen�l att�l, hogy mi az adott �ton az el��r�s. M�sfel�l viszont a hazai utakon gyakran tal�lkozunk m�r elk�sz�lt �t�p�t�sek ut�n kint hagyott sebess�gkorl�toz� t�bl�kkal, ahol nemegyszer el�fordul az is, hogy m�rnek a rend�r�k, s ennek az etikuss�ga igencsak vitathat�.

J�mbor Istv�n alezredes, az ORFK k�zleked�srend�szeti f�oszt�ly�nak vezet�je szerint az aut�sok egy r�sze a b�ntet�st�l val� fenyegetetts�gt�l f�ggetlen�l igyekszik betartani a k�zleked�si szab�lyokat, m�s r�sz�kre semmif�le fenyeget�s �s b�rs�g�sszeg nem hat, a harmadik csoport pedig a szankci�k elker�l�se v�gett k�zlekedik szab�lyosan. J�mbor Istv�n �gy v�li, az eszk�zsz�m emel�s�vel a harmadik csoportba tartoz� aut�sokra tudnak majd hatni.

J�mbor Istv�n hozz�tette: az objekt�v felel�ss�g bevezet�s�t k�vet�en a b�rs�gt�telekben is megnyilv�nult a sebess�g cs�kken�se. M�g 2008-ban 38-39 ezer forint volt az �tlagb�rs�g, 2008 ut�n �tlagosan 32 ezer forintra cs�kkent, ami azt jelzi, hogy a sebess�gm�r�s pillanat�ban a j�rm�vezet�k kisebb m�rt�kben l�pik t�l a megengedett sebess�get, mint kor�bban.

Az ORFK k�zleked�srend�szeti f�oszt�ly�nak vezet�je a Kossuth R�di� Napk�zben c�m� m�sor�ban arr�l t�j�koztatott, hogy az �j k�zleked�si ellen�rz�si rendszer a sebess�gt�ll�p�s mellett a tilos jelz�sen val� �thajt�st, a behajt�si tilalom, a k�telez� halad�si ir�ny megs�rt�s�t, a z�r�vonal �tl�p�s�t, a vas�ti �tj�r�n tilos jelz�s ellen�re val� �thalad�st, a buszs�vban val� k�zleked�st, a biztons�gi �v haszn�lat�t is dokument�lni fogja, a vezet�s k�zbeni mobiltelefon-haszn�latot azonban nem ellen�rzik vele.

J�mbor Istv�n a m�sorban megeml�tette, hogy az aut�soknak azon eszk�z�k haszn�lat�t tiltja a KRESZ, amelyek megakad�lyozz�k vagy megzavarj�k a hat�s�gi ellen�rz�st, befoly�solj�k az eredm�ny�t, teh�t p�ld�ul az �gynevezett l�zerblokkol� haszn�lat�t. Azokat az eszk�z�ket azonban, amelyek el�re jelzik az ellen�rz�st, szabadon haszn�lhatj�k az aut�sok.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Véleménye van? Írja meg!