Gemius: egyre t�bb magyar v�s�rol onlineForrás: haon.hu
Utolsó módosítás: 2015-03-18 08:54:57 Nyomtatás - Hír webcíme: www.biharlap.hu/hir/18100
Címkék: Bihari h�rek, felm�r�s, Gemius, internetes v�s�rl�s, lakoss�g, netez�s, online, online v�s�rl�s, v�s�rl�s
A magyar internetez� lakoss�g 40 sz�zal�ka v�s�rol magyar, illetve 16 sz�zal�ka k�lf�ldi oldalr�l, 2014-ben ez az ar�ny m�g csak 32 sz�zal�k, illetve 12 sz�zal�k volt, �sszevonva a hazai netez�k 42 sz�zal�ka szokott online v�s�rolni - der�l ki a Gemius �zleti tan�csad� c�g h�tf�n k�zz�tett felm�r�s�b�l.

A kutat�s r�mutatott, hogy a legn�pszer�bb e-kereskedelmi oldalak a web�ruh�zak, a legt�bben - a v�laszad�k 70 sz�zal�ka - pedig k�nyv-zene-film kateg�ri�ban v�s�roltak valamilyen term�ket. Ezt k�vette a ruh�zat �s a kieg�sz�t�k kateg�ria 62 sz�zal�kkal, a megk�rdezettek alig t�bb mint fele (53 sz�zal�k) vett m�r online mozi-, koncert- �s sz�nh�zjegyet. Ugyanakkor legnagyobb ar�nyban az elektronikai cikkek ir�nti v�s�rl�si hajland�s�g n�vekedett.

A felm�r�sb�l kider�lt az is, hogy egy �tlagos bev�s�rl�kos�r �rt�ke fogyaszt�nk�nt 20 430 forint, egy �v alatt pedig �tlagosan 134 160 forintot k�lt egy v�s�rl� az e-kereskedelemben. A term�kek �tv�tel�re legsz�vesebben a fut�rszolg�latot haszn�lj�k a vev�k, �s el�nyben r�szes�tik az ut�lagos k�szp�nzes fizet�st.

A Gemius arra sz�m�t, hogy a j�v�ben az online �lelmiszerv�s�rl�s lend�l fel legink�bb, mindamellett, hogy a v�laszad�k 58 sz�zal�ka a szem�lyes kontaktus hi�nya miatt nem v�s�rol weben kereszt�l. A c�g szerint sz�mukra az alacsonyabb �s kedvezm�nyes �rak jelenten�k a legnagyobb motiv�ci�t az internetes v�s�rl�shoz.

A reprezentat�v kutat�s 2015. janu�r 12. �s 23. k�z�tt, 1540 (15 �ven fel�li) internetez� megk�rdez�s�vel k�sz�lt.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Véleménye van? Írja meg!