�ri�sra n� az online kereskedelemForrás: uzletresz.hu
Utolsó módosítás: 2015-10-30 07:56:57 Nyomtatás - Hír webcíme: www.biharlap.hu/hir/19886
Címkék: Bihari h�rek, ONLINE V�S�RL�S, FELM�R�S, ONLINE KERESKEDELEM
T�bb mint 2,3 milli� online v�s�rl� lesz Magyarorsz�gon, ami a napi rendszeress�ggel internetez�k 41 sz�zal�ka - der�l ki a GKI Digital �s az �rukeres�.hu legfrissebb k�z�s felm�r�s�b�l.

A kutat�s szerint az interneten v�s�rl�k t�bbs�ge, 84 sz�zal�ka a term�k �ra alapj�n v�lasztja ki a sz�m�ra megfelel� web�ruh�zat, 64 sz�zal�kuknak a kisz�ll�t�si �s az �tv�teli m�d, valamint a bolt megb�zhat�s�ga fontos. A v�laszad�k mind�ssze 24 sz�zal�k�n�l meghat�roz� a bolt ismerts�ge.

M�g mindig az ut�nv�tel a nyer�

A kutat�s 6 online v�s�rl�i t�pust azonos�tott, k�z�l�k a rutinos v�s�rl�i profil a legmeghat�roz�bb, amelynek 56 sz�zal�ka t�bb mint �vi hat alkalommal v�s�rol. A felm�r�s arra is r�mutatott, hogyaz akci�vad�sz v�s�rl�k 74 sz�zal�ka ut�nv�ttel szeret fizetni,�s az ut�naj�r� csoportot jellemz�en f�rfiak alkotj�k. A v�s�rl�k d�nt� t�bbs�ge m�g mindig a k�szp�nz alap�, ut�nv�tes �tv�telt r�szes�ti el�nyben, amely az �ruh�zak 74 sz�zal�k�n�l el�rhet�.

�vi 230 milli�rdos forgalom

Az online kiskereskedelmi forgalom tavaly mintegy 230 milli�rd forint volt, amelynek csaknem fel�t a h�rom legnagyobb szektor adta. A m�szaki cikkek 400 milli�rd forintos forgalm�nak mintegy 10 sz�zal�ka, a 240 milli�rd forint forgalm� j�t�kok �s kult�ra szektor 13 sz�zal�ka internetes v�s�rl�sb�l ered, �s a 100 milli�rd forintot bonyol�t� sz�m�t�stechnikai szektor 32 sz�zal�ka sz�rmazik online �rt�kes�t�sb�l.

A rutinos online v�s�rl�k 56 sz�zal�ka �vente t�bb mint hat alkalommal v�s�rol

Forr�s: Thinkstock

A legnagyobb m�rt�kben, 28 sz�zal�kkal a baba-mama term�kek forgalma n�tt, azt k�vette 27 sz�zal�kkal az �llateledelek kateg�ri�ja, majd az �lelmiszer, amelyb�l 24 sz�zal�kkal t�bbet �rt�kes�tettek egy �v alatt - olvashat� a k�zlem�nyben.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Véleménye van? Írja meg!