Tíz év után folytatódik a munka, Krakkótól Nagyváradig autózhatunk majd a sztrádánForrás: haon.hu
Utolsó módosítás: 2016-02-09 11:47:13 Nyomtatás - Hír webcíme: www.biharlap.hu/hir/20219
CĂ­mkĂ©k: Bihari hírek, államtitkár, autópálya, Debrecen, építkezés, közlekedés, Krakkó, m4, nagyvárad, pálya, Románia, sztráda, Tasó László, útépítés
Románia egyelőre csak Nagyvárad és Bors között építi ki az M4-es folytatását.

Idén éppen tíz éve annak, hogy átadták az M35-ös autópálya Debrecenig tartó szakaszát. A sztráda folytatásáról Tasó László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára portálunknak úgy nyilatkozott, hogy az M35-ös első új szakasza a 4-es főúttól kiindulva 6 kilométer hosszú lesz.


Hosszabb szakaszt!

Ebből ágazik majd le a repülőtérnél a légikikötőt és a megyeszékhelyet délről elkerülő új út. Az M35-ös második ütemét 26 kilométeresre tervezik és Berettyóújfaluig fog tartani. (Derecskét nyugatról kerüli meg.) Onnan M4-es autópálya néven halad majd tovább a román határig. Ezzel létrejön a második erdélyi autópálya kapcsolat Magyarország és Románia között. (Az első Makó közelében néhány éve létesült.) A magyarországi két (három) autópálya szakasz várhatóan nagyságrendileg csaknem 120 milliárd forintba fog kerülni. A pontos összeget a közbeszerzési eljárás során, az ajánlatok beérkezése után akarják véglegesíteni.
Az M4-es autópálya nyomvonala | Fotó: Magánarchívum ©

Tasó László úgy tudja, hogy Romániában a Bors és Nagyvárad közötti autópályával várhatóan 2017-re készülnek el. Onnan viszont egyelőre nem tervezik továbbépíteni a sztrádát. – Nemrég tárgyaltam erről érmelléki magyar és román polgármesterekkel, akikkel abban maradtunk, hogy együttesen fogjuk kérni a román kormánytól az autópálya folytatásának mihamarabbi kivitelezését – fogalmazott az államtitkár.


Észak-déli korridor

Az illetékes arról is beszélt, hogy Krakkó és Nagyvárad között minél hamarabb szeretnék kiépíteni a még hiányzó autópálya szakaszokat, befejezni az úgynevezett észak-déli „közlekedési korridort”. Ennek a főbb útba eső állomásai Kassa, Miskolc és Debrecen lennének. Ebben Lengyelország, Szlovákia, Magyarország és Románia is elkötelezett – hangsúlyozta Tasó László.

Arról is beszélt, hogy a 47-es főút kétszer két sávosra bővítését is tervbe vették, melyre elsősorban a Szerbia és Horvátország felől, illetve arrafelé történő áruszállítás élénkülése miatt lenne szükség. A beruházás tervei most készülnek – ismertette az államtitkár.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Véleménye van? Írja meg!