2024. május 2. Csütörtök, Zsigmond.
 
Újabb vasútvonalakon vezetik be az olcsóbb, regionális tarifátForrás: richpoi.com
Utolsó módosítás: 2014-01-20 18:14:41
Február közepétõl újabb 15 mellékvonalon lesz elérhetõ a regionális vasúti tarifa, az ehhez kapcsolódó kedvezmény mértéke pedig 15-rõl 25 százalékra emelkedik - jelentette be Gyõrben Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelõs államtitkára.

Közölte: ezzel összesen 30 mellékvonalon, 1400 kilométeren, a magyarországi vasútpálya ötödén lesz olcsóbb az utazás; a döntést a MÁV-START Zrt. javaslata alapján hozta meg a szaktárca. Ezzel az utolsó, 2010 után újranyitott vonalszakasz is bekerült a regionális tarifás körbe: Veszprémtõl nemcsak Zircig, hanem egészen Gyõrig olcsóbban lehet közlekedni vonaton. A lépéstõl az utasszám emelkedését várják - tette hozzá.

Az államtitkár emlékeztetett arra: 2010 után törvényben rögzítették, hogy a kötöttpályás közlekedésnek elsõbbséget kell biztosítani a közúti személyszállítással szemben, s jelenleg is több száz kilométernyi vonalon folynak felújítások, elsõsorban uniós pénzbõl, de ezek a regionális vonalakat nem érintik. Ezek a különbségek azonban korábban nem jelentek meg a díjszabásban.

Reméljük, hogy ezzel a tendenciával sikerül egy olyan kétszintû rendszert létrehoznunk, ahol a kiemelt szolgáltatásoknál kell a korábbi tarifákat megfizetni, és nem a korábbi, rossz tendenciák mentén, áremeléssel hoztuk létre ezt a különbséget - jegyezte meg Völner Pál. Kérdésre úgy nyilatkozott, azt remélik, hogy az amúgy alacsony forgalmú vonalak utasszám-emelkedése visszahozza a kedvezményre fordított összeget, de tartalékot jelentenek az utóbbi évek költséghatékonyság-növelõ intézkedései is.

Kara Ákos (Fidesz), a térség országgyûlési képviselõje a gyõri vasútállomás elõtt tartott sajtótájékoztatón kiemelte: az intézkedés üzenete, hogy a kormány vidéket, vidékieket segítõ politikát folytat, és a vasútra fordított figyelem tovább erõsödik. Utalt rá: a baloldali kormányzat megszüntette a Gyõr-Veszprém vasútvonalat, amelyet a kormányváltás után újraindítottak.

A szaktárca háttéranyaga szerint az alacsonyabb díjak a Gyõr-Veszprém, a Kaposvár-Siófok, a Székesfehérvár-Pusztaszabolcs, a Dunaújváros-Cece/Simontornya, a Dombóvár-Bátaszék, a Villány-Mohács, az Eger-Szilvásvárad, a Miskolc-Tiszaújváros, a Miskolc-Tornanádaska, a Kisújszállás-Kál-Kápolna, a Mátészalka-Záhony, a Nyíregyháza-Fehérgyarmat, a Mezõhegyes-Újszeged, a Mezõhegyes-Battonya és a Kunszentmárton-Kiskunfélegyháza szakaszokon lesznek elérhetõk.

Ebben emlékeztetnek arra: az itt közlekedõ napi 4-18 járatot többnyire regionális utasok használják, egyes helyeken távolsági igények csak szezonálisan jelentkeznek. A besorolás indoka lehetett még a buszok kedvezõbb vonalvezetése vagy az, hogy a vonal hátrányos helyzetû térségben fut.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!