2024. május 4. Szombat, Mónika, Flórián.
 
Megérkeztek a MÁV legújabb motorvonatai! + képekForrás: richpoi.com
Utolsó módosítás: 2014-03-21 12:51:51
Az egyik legnépszerûbb motorvonatból további negyvenkettõt állítanak forgalomba azokon helyeken ahol befejezõdnek a pályafelújítások.

A felújított kápolnásnyéki vasútállomáson mutatta meg ma elõször a nyilvánosságnak a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, a MÁV-START és a Stadler a nemrég Magyarországra megérkezett két FLIRT egyikét. Az elsõ új motorvonat a szigorú mûszaki és hatósági ellenõrzéseket és engedélyezést követõen, várhatóan idén õsszel állhat forgalomba. A 2015 õszéig megérkezõ negyvenkét új FLIRT a Budapest elõvárosi vasútvonalakon közlekedik majd. Az új motorvonatok a kor követelményeinek megfelelõ utazási körülményeket kínálnak, üzemeltetésük éves szinten milliárdos nagyságrendû megtakarítást jelent a vasúttársaság számára.

A Nemzeti Közlekedési Hatóság felügyelete alatt megkezdõdhettek a hazai álló- és futópróbák. A MÁV-START a használatbavételi engedély kiállítása után indíthatja el menetrendben meghirdetett vonatként a hatvanegyedik és hatvankettedik FLIRT-öt. A kék-fehér-sárga-szürke színû motorvonatokkal elõször a székesfehérvári vasútvonalon utazók találkozhatnak majd. A jármûveket pontosan egy évvel a szerzõdések aláírását követõen, 2014. március 19-én, Kápolnásnyéken tekinthették meg elõször az érdeklõdõ vasútbarátok és a média képviselõi.

Németh Lászlóné nemzeti fejlesztési miniszter elmondta: „Az Orbán-kabinet 2010-ben egyértelmûvé tette, hogy az Európai Unióban és a világon érvényesülõ iránnyal összhangban elkötelezett a közösségi közlekedés, a vasút fejlesztése mellett. Négy év alatt összesen 760 milliárd forint értékû korszerûsítést, bõvítést végeztek és végeznek el a kivitelezõk a MÁV Zrt. hálózatán. A kényelmes motorvonatok közlekedtetésével minden feltétel adott ahhoz, hogy az elõvárosi forgalomban is még többen válasszák a vasút szolgáltatásait, egy jól mûködõ és versenyképes vasút jöjjön létre Magyarországon.”

Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója hozzátette: „A felújított kápolnásnyéki állomás és az új motorvonat nagyszerû példája annak a felelõsségteljes, jövõbe mutató gondolkodásmódnak, ami az elmúlt években a vasúttal kapcsolatos hozzáállást jellemzi Magyarországon. Az utóbbi idõszak vasutat támogató közlekedéspolitikája jól megalapozza a vasúti közlekedés fejlesztését, kiszámítható és stabil mûködtetését, szolgáltatási színvonalának fokozatos emelését. Megújuló pályahálózat, korszerû jegyértékesítés, jó parkolási lehetõség, kulturált várakozás, kínálati, ütemes menetrend, igényes vonatok, minõségi kiszolgálás. A MÁV-nál erre törekszünk országszerte, és egyre több vonalon tudunk ilyen szolgáltatást nyújtani.”

Ungvári Csaba, a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója beszédében kiemelte: „Az új jármûvek a Budapest–Székesfehérvár, Budapest–Pusztaszabolcs, Budapest–Szob, Budapest–Veresegyház–Vác, a Budapest–Cegléd–Szolnok, és a villamosítás befejezését követõen a Budapest–Esztergom vasútvonalon közlekednek majd. Budapest elõvárosában a vonatok csaknem kétharmadát lehet majd FLIRT-ökbõl kiállítani. Így évente harmincnégy millió utazást, az éves utazások negyedét tudjuk korszerû motorvonatokkal kiszolgálni. A már meglévõ FLIRT-ök bizonyítottak, népszerûek az utasok körében: ahol ezek a jármûvek közlekednek, ott hat-tizenkét százalékkal nõtt az utasszám.”

Dunai Zoltán, a Stadler Rail Csoport hazai országigazgatója kifejtette: ”A tavaly aláírt szerzõdésnek köszönhetõen 2015 õszétõl 112 FLIRT-vonat közlekedik Magyarország vasútvonalain. A beszerzés nemcsak a MÁV és a GYSEV, hanem a Stadler számára is jelentõs mérföldkõ, ilyen nagy és egységes FLIRT-flotta ugyanis sehol máshol nem üzemel a világon. Büszkék vagyunk arra, hogy továbbra is jelentõs mértékben hozzájárulhatunk a hazai vasút fejlesztéséhez. A FLIRT-motorvonat a Stadler legsikeresebb terméke, az elmúlt években a cégcsoport csaknem 950 motorvonat gyártására kapott megbízást 15 országból.”

Háttér

A MÁV-START Zrt. 2012 novemberében indított nyílt közbeszerzési eljárást korszerû alacsonypadlós villamos motorvonatok beszerzésére. A közbeszerzést a Stadler Bussnang AG nyerte meg, amelynek keretében a svájci jármûgyártó 42 darab egyáramnemû alacsonypadlós elõvárosi és regionális villamos motorvonatot gyárt a MÁV-START részére. Az utolsó jármûveket legkésõbb 2015. szeptember 30-ig adják át utasforgalomra kész állapotban.

Az új elõvárosi vonatok a 2007-ben beszerzett FLIRT flottától eltérõen kék-fehér-sárga-szürke fényezést kapnak, amely illeszkedik a MÁV-csoportnál általánosan alkalmazott színvilágba. A leszállított 42 új jármûvel együtt a MÁV-START kötelékében már 102 korszerû FLIRT motorvonat közlekedik majd. Az akadálymentesített jármûvek összesen 211 ülõhellyel rendelkeznek, végsebességük pedig 160 km/óra. A motorvonatok a kor követelményeinek megfelelõen korszerû utastájékoztató rendszerrel, légkondicionált, tágas, kerekesszékek és kerékpárok fogadására is alkalmas utasterekkel, mozgáskorlátozottak által is könnyedén használható mosdóval, WIFI-vel, mobiltelefonok és laptopok töltésére alkalmas hálózati csatlakozókkal rendelkeznek.

A jármûveket a gyártó ETCS2 vonatbefolyásoló rendszerrel is ellátja, amely lehetõvé teszi, hogy az európai uniós forrásokból felújított vasútvonalakon is 160 km/h sebességgel közlekedhessenek. A FLIRT típusú motorvonatok az elmúlt években a kiemelkedõ megbízhatóságuk mellett, öt év és negyvenmillió megtett kilométer alatt hétmilliárd forint értékû villamos energiát takarítottak meg a vasúttársaságnak.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!