2024. április 24. Szerda, György.
 
Lakásbiztosítás: erre figyeljen, ha nem akar pórul járniForrás: richpoi.com
Utolsó módosítás: 2014-06-05 06:43:09
Ha lakásbiztosítást köt az ember, azt hiszi, minden kárát megtérítik majd, pedig a biztosító szakemberei sokszor elmondják: vannak kivételek, sõt érdemes akár nagyítóval elolvasni a szerzõdés apró betûs részeit is. Ugyanis ami nekünk természeti kár, lehet, hogy a biztosítónak nem az – aztán jöhet a végeláthatatlan vita. A Kossuth Rádió Napközben címû hétfõi adásában végigvették a leggyakoribb káreseteket.

A beázás olyan káresemény, amelyre a régebben kötött biztosítások nem mindegyike terjed ki. A korszerûek alapfedezetében azonban már benne van, ezért javasolt akár évrõl évre átvizsgálni a szerzõdéseket, és ha szükséges, módosítani vagy újrakötni azokat – hívta fel a figyelmet Gilyén Ágnes, a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) kommunikációs fõosztályvezetõje.

Egy másik lakás eláztatása felelõsségbiztosítási kérdés – folytatta, és szinte minden biztosítás mellé köthetõ; szakértõi kérdés ugyanakkor, hogy ilyen esetben melyik lakás biztosítása fedezi a kárt – mutatott rá. A társasház-biztosítás azonban egy harmadik személynek okozott kár esetében fizet csak – hangsúlyozta Gilyén Ágnes. Ilyen lehet, ha a lakóközösség nem takarította fel télen a járdát, amelyen elcsúszik valaki, és eltöri valamijét. A házon belül tehát mindenkinek különbiztosítást kell kötnie – húzta alá.

A MABISZ kommunikációs fõosztályvezetõje kitért az elsõdleges és a másodlagos villámcsapások okozta károkra is. Az elsõdlegesek, vagyis amikor a villámcsapás közvetlen károsodást okoz az építményekben, elleni védelem az alapkockázatok részét képezi a szerzõdésekben A másodlagosak, amikor a villám közvetve, az elektromágneses berendezéseket károsítja, ellen kiegészítõ-biztosítás köthetõ, ám a modern, új típusú szerzõdésekben már alapkockázatként szerepel – mutatott rá.

Gilyén Ágnes kitért az év közbeni szerzõdésfelmondás lehetõségére is. Mint magyarázta: már a régi Ptk. (és az új is) tartalmazta, hogy a biztosítási periódus egy év, ami mindkét felet kötelezi. Ha év közben elégedetlen az ügyfél, akkor a fogyasztói jogait érvényesítenie kell a biztosítónál, amennyiben nem rendezõdik a vitás kérdés, akkor a MABISZ ügyfélszolgálatán kell eljárni; de egyéb fórumokon is meg lehet tenni.

Nem jó ötlet ugyanakkor nem fizetni, mert az elmaradt tartozást behajtja a biztosító, ezért inkább a két félnek meg kell próbálnia megegyezni – figyelmeztetett. A szerzõdés felmondásának írásban, és legkésõbb a szerzõdéses határidõ elõtt 30 nappal be kell érkeznie a biztosítóhoz – szögezte le Gilyén Ágnes.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!