2024. április 20. Szombat, Tivadar.
 
Megkezdõdtek a nyári fogyasztóvédelmi ellenõrzésekForrás: haon.hu
Utolsó módosítás: 2014-06-05 09:24:15
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) és a megyei kormányhivatalok fogyasztóvédelmi felügyelõségei megkezdték a héten a nyári idegenforgalmi ellenõrzéseket, kiemelten a rendezvényekre kitelepült vendéglátósokat és a taxisokat vizsgálják – mondta Kathi Attila, a hatóság stratégiai kabinetjének vezetõje szerdán sajtótájékoztatón Budapesten.

Az ellenõrzés kiterjed a szezonális termékek – gyerekjátékok, gyermek sporteszközök, kerti bútorok és elektromos grillek – közül a testi épséget és egészséget veszélyeztetõkre – tette hozzá a kabinetvezetõ.

A vendéglátósok ellenõrzésének célja a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatók kiszûrése, továbbá a szabályos árfeltüntetés ellenõrzése. Ez utóbbi a fogyasztók tájékoztatásának a része és a hatóság próbavásárlásokkal is vizsgálja azt.

A vendéglátásra különösen igaz, hogy az országimázs része, és az itt tapasztalt jogsértések ártanak Magyarország jóhírének – fejtette ki Kathi Attila.

A taxisokat próbautazással ellenõrzik, rendszerint a velük idegen nyelven kommunikáló hatósági ellenõrök. Egyebek mellett vizsgálják azt, hogy a taxaméter által jelzett alapdíj megfelel-e a táblázatban szereplõnek, és hogy a taxis ad-e számlát, illetve nyugtát.

A cél nem a bírságolás, hanem a jogkövetõ vállalkozások arányának a növelése. Így azok az ellenõrzött vállalkozások, amelyeknél mindent rendben talált a fogyasztóvédelmi hatóság, felkerülnek az NFH pozitív listájára – tette hozzá a kabinetvezetõ.

Tavaly a magyar utasoknak 12 millió forint visszaszerzésében segítettek a külföldi cégektõl – mondta a tájékoztatón Kriesch Attila, az Európai Fogyasztói Központ igazgatója. Az NFH keretében mûködõ szervezet a határon átnyúló fogyasztói panaszok megoldásával foglalkozik.

Gyakran érkeznek fogyasztói panaszok például a repülõgép késése és a poggyász elveszése miatt, de szerepel a listán az internetes vásárlás és a szállás nem megfelelõ minõsége is – sorolta az igazgató az elõforduló ügyeket.

Akik az Európai Fogyasztói Központnál jelentkeznek panaszukkal, 3-4 hónapos elintézési határidõvel számolhatnak, ám a pereskedés sokkal tovább tartana.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!