2024. május 5. Vasárnap, Györgyi.
 
Már a nyáron életbe léphet a reklámadóForrás: richpoi.com
Utolsó módosítás: 2014-06-14 18:02:23
Elfogadta az országgyûlés, így még a nyáron életbe léphet a kereskedelmi médiacégek reklámadója. Az adó sávos, félmilliárd bevételig 0 %, de például a 20 milliárd forint feletti részre 40%-os. Az ellenzéki pártok közül egyedül a Jobbik szavazott igennel. Az MSZP szerint ez egy büntetõ adó, az LMP bár egyetért az adóval, azzal nem, hogy egyeztetés nélkül, két nap alatt fogadták el. A Fidesz szerint az adó minden kereskedelmi médiumot érint és az igazságos közteherviselés része.

A Fidesz és a Jobbik támogatásával megszavazta az országgyûlés a reklámadót. Eszerint a hirdetésekbõl származó árbevétel után reklámadót kell fizetni. A jogszabály különbözõ adósávokban határozza meg az adó mértékét: félmilliárd forintos árbevételig 0 százalékos, 20 milliárd forint felett azonban már 40 százalékos adót kell fizetni. Az adóból kedvezményt kapnak a veszteséges médiavállalkozások.

Az MSZP szerint méltatlan az Országgyûléshez a reklámadó. Tóth Bertalan frakcióvezetõ-helyettes azt mondta: ezért szavaztak nemmel. „Mi azt gondoljuk, hogy nem szól másról ez az adó, mint a büntetésrõl. Ez egy büntetõ adó, hiszen kiemelkedõen egy kereskedelmi csatornát sújt, amely még távol áll a Fidesz hatalmától, amely még független” – mondta Tóth Bertalan frakcióvezetõ-helyettes.

A Jobbik álságosnak tartja, hogy azok a médiacégek, amelyek most tiltakoznak a reklámadó ellen, egyetlen más adó ellen sem tiltakoztak. Novák Elõd, a párt alelnöke közölte: pártja egyetért a reklámadóval, ezért szavazták meg a törvényt. „A médiumok át tudják hárítani ezt a adót a hirdetõikre, egy az egyben be tudják kalkulálni a hirdetési díjaikba, azt gondoljuk, hogy fõleg a multi cégeknek - amelyek hirdetõk - ez nem okozhat gondot” – fogalmazott.

Az LMP nemmel szavazott, pedig a reklámadó gondolatával õk is egyetértenek. A párt országgyûlési képviselõje azt mondja, azért tiltakoztak, mert törvény elfogadását nem elõzte meg érdemi egyeztetés. „Ez nem a reklámozást, a társadalomra káros tartalmakat akarja adóval sújtani, hanem a nagy médiaszolgáltatókat akarja valamilyen rendszerben sújtani- jelentette ki Sallai R. Benedek.

A független Fodor Gábor a sajtószabadság elleni támadásnak tartja a törvényt.

A jogszabálytervezet benyújtója, L. Simon László arról beszélt, hogy a javaslat nagy vitát váltott ki, de ezt szerinte nem a politika generálja, hanem a médiaszolgáltatók, amelyek féltik a bevételeiket. A képviselõ megerõsítette, hogy a reklámadóból 8-10 milliárdos bevételre számítanak, amit alapvetõen oktatási célokra terveznek fordítani és hozzátette: hogy ezt az adót is az igazságos közteherviselés részének tekinti. „Határozottan tudom – most már a törvény elfogadása után is - azt mondani, hogy ez a jogszabály nem az újságírók ellen megy, ez a jogszabály nem médiaadót vezet be, ez a jogszabály reklámadót vezet be és a kereskedelmi médiumokat érinti, azoknak a bevételét- mondta a politikus.

A képviselõ hozzátette: a jogszabály nem veszélyezteti a politikai újságírást. És nem zárta ki, hogy késõbb, a tapasztalatok alapján finomíthatják a reklámadóról szóló törvényt.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!