2024. március 29. Péntek, Auguszta.
 
Kína nagysebességû vonatot exportál EurópábaForrás: richpoi.com
Utolsó módosítás: 2014-06-29 19:01:09
Címkék: Bihari hírek, kína
A kelet-ázsiai ország legnagyobb vonatgyártója elsõ európai országként Macedóniával állapodott meg hat ilyen szerelvény leszállításáról. Peking szerint a gyorsvonatexport kínai sajátossággá is válhat, ahogy az óragyártás Svájcban.

Elõször fordul elõ, hogy nemcsak alkatrészeket, hanem egész nagysebességû vonatokat exportál Európába Kína, amely a jövõben kivitelének fokozására törekszik. A kelet-ázsiai ország legnagyobb vonatgyártója, a CSR elsõ európai országként Macedóniával állapodott meg hat nagysebességû vonat exportjáról - számol be a Zsenmin Zsipao kínai központi lap.

Az újság Hszie Hung-pinget, a CSR mérnökét idézi, aki szerint a szerelvényeket a macedón normákra szabják majd, óránként legfeljebb 140 kilométeres sebességgel haladhatnak majd a vasútvonalakon és 30 éves élettartammal bírnak majd. Kína korábban csupán nagysebességûvonat-részeket értékesített Európában, legnagyobbrészt a német piacon, melynek legnagyobbjával, a Siemens-szel 2012-ben kezdõdött az együttmûködés.

A kínai kormány reményei szerint ugyanakkor a nagysebességû vonatok exportja a jövõben további országokra és kontinensekre terjedhet ki. A kelet-ázsiai országban gyártott szerelvények Tájföldön, Malajziában, de Argentínában is járnak, s a vonatokat Li Ko-csiang miniszterelnök tavalyi kelet-európai körútján, valamint májusi afrikai útján is reklámozta. Kína álma egy átfogó nagysebességû vasúthálózat kiépítése Afrikában - mondta Nigériában a kínai miniszterelnök.

A Budapest-Belgrád vasútvonal felújítását, ahol szintén óránként akár 160 kilométeres sebességgel közlekedõ szerelvények járnak majd, Kína pénzzel biztosan támogatja, az ugyanakkor egyelõre nem ismert, ott kínai vonatokat állítanak-e mûködésbe. A Hszinhua hírügynökség egy korábbi cikkében úgy fogalmazott: a gyorsvonat-export kínai sajátossággá is válhat, csakúgy, mint az óragyártás Svájcban.

A nagysebességû vasúthálózat fejlesztése 2007-ben kezdõdött Kínában, a hálózat hossza tavaly év végén már a 10 ezer kilométert is meghaladta. A közlekedési minisztérium korábbi bejelentése szerint annak hosszát 2015 végére 18 ezer kilométerre kívánják növelni. Kínában van a világ leghosszabb vonala, de az országban tesztelik az eddig ismert leggyorsabb, akár 575 kilométer per órás sebesség elérésére is képes vonatokat.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!