2024. április 30. Kedd, Katalin, Kitti.
 
Nõtt a közvetlen szállodai értékesítés súlyaForrás: haon.hu
Utolsó módosítás: 2014-06-30 13:42:49
Nõtt a szállodák saját honlapján beérkezõ online foglalások aránya 2013-ban, Budapesten az online foglalt szobaéjszakák 26,9 százaléka származott saját weblapról, míg 2010-ben csak 13,9 százalék – derül ki a BDOnline.hu és a Turizmus.com legfrissebb online szállodapiaci felmérésébõl.

Vidéken a saját szállodai honlap részesedése tavaly 49 százalék volt, míg 2010-ben 37 százalék.
Az MTI-hez eljuttatott közlemény szerint a felmérésben 2014-ben rekordszámú budapesti szálloda vett részt, amelyek a szobakapacitásuk alapján a piac 61,3 százalékát fedik le, az ötcsillagosok körében 81 százalékát. Vidéki válaszadók a 2013-as vidéki szobaéjszakák közel egyharmadát teljesítették.

A felmérésbõl kitûnik, hogy a szállodák az elmúlt évben fontos lépéseket tettek saját online csatornáik tudatos felépítésére, így sikeresen visszaszorították az online közvetítõk (OTA – Online Travel Agent) térnyerését, az áron aluli értékesítés folytatódását.

A kutatás szerint Budapesten az összes szobaéjszaka 25,5 százalékát, vidéken a 29,1 százalékát foglalták online csatornákon keresztül 2013-ban.

A közlemény idézi Hegedûs Attilát, a BDO Magyarország hotel és ingatlan tanácsadási üzletágának ügyvezetõjét aki elmondta: a szállodák jelentõs része felismerte az online jelenlét fontosságát, így a céges és csoportos online foglalások is növekedni tudtak.

Az online közvetítõk közül Budapesten továbbra is a Booking.com és az Expedia a meghatározó, piaci részesedésük azonban visszaesett. Míg korábban a két cég együttesen 58,9 százalékos lefedettséget ért el, 2013-ban ez számos szálloda stratégiai lépéseinek hatására 43,3 százalékra csökkent.

A felmérésben részt vevõ vidéki szállodák között a Booking.com a közvetített szobaéjszakák számában megelõzte a korábbi években itt még piacvezetõ Szallas.hu-t. Harmadik helyen a korábbi évekhez hasonlóan a Szallasvadasz.hu áll, mögötte jelentõs lemaradással, egyenként 3 százalék alatti piaci részesedéssel következnek a további nemzetközi és hazai online közvetítõ oldalak.

A felmérésben részt vevõ vidéki szállodák az online foglalások közel felét, 49 százalékát a saját weboldalukon keresztül érték el. Ennek ellenére a szállodák számára még mindig az online közvetítõi jutalékteher növekedése jelenti az egyik legnagyobb kihívást, ebben csak a tudatos és a saját honlapjukra kiemelten figyelõ szállodák tudnak az átlagoshoz képest egészségesebb arányt elérni – véli Gyenes Ákos, a BDOnline vezetõ szakértõje.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!