2024. április 25. Csütörtök, Márk.
 
Mobiltelefon-alkalmazás segíti a magyar fogyasztókat külföldönForrás: haon.hu
Utolsó módosítás: 2014-07-04 13:27:35
Az Európai Fogyasztói Központok Hálózata kidolgozta az ECC-Net: Travel nevû mobilalkalmazást, amely segít eligazodni európai fogyasztóvédelmi kérdésekben az unió tagországaiban, Norvégiában és Izlandon – közölte a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságon belül mûködõ magyarországi Európai Fogyasztói Központ szerdán az MTI-vel.

Tájékoztatásuk szerint az ECC-Net: Travel alkalmazás használatával az Európai Unióban hivatalos 23, valamint norvég és izlandi nyelven olvasható információ bolti vásárlás, autóbérlés, szállodai szolgáltatások, légi, vasúti, buszos és hajós közlekedés, egészségügyi ellátások témakörben, emellett fontos telefonszámokat és elérhetõségeket tartalmaz.

Az alkalmazás angol vagy német nyelven indul, azt követõen pedig a felhasználó lakóhelyének megadásával és a nyelv kiválasztásával az információ magyar nyelven is elérhetõ.

Az ECC-Net: Travel alkalmazás ingyenes, továbbá offline módon, azaz internetkapcsolat nélkül is használható a roaming-díjak elkerülése érdekében.

A program olyan mobil eszközökre telepíthetõ, amelyek iOS, Android, Microsoft Windows operációs rendszerrel mûködnek.

Az alkalmazást sajtótájékoztatón mutatták be szerdán az Európai Parlamentben (EP), Strasbourgban, amelyen a fogyasztói politikáért felelõs európai biztos, Neven Mimica is részt vett, aki a közleményben hangsúlyozta, a sikeres belsõ piac attól is függ, hogy az állampolgárok ismerik-e fogyasztói jogaikat.

A bemutató kapcsán Pelczné Gáll Ildikó fideszes EP-képviselõ nyilatkozatban hangsúlyozta: az új alkalmazás fontos állomás a fogyasztói jogok érvényesítése terén, és utat mutat ahhoz, hogy miként állíthatóak a technikai újítások a polgárok és a fogyasztóvédelem szolgálatába.

Pelczné a 2014-es uniós költségvetés fogyasztóvédelmi fejezetének felelõseként és az alkalmazás parlamenti elõterjesztõjeként felhívta a figyelmet arra: meg kell szilárdítani a fogyasztóvédelmet, különösen a digitális piac fejlõdésének tükrében, és különösen figyelni kell olyan területekre, mint az adatvédelem, illetve az utazások során is felmerülõ tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok.

“A fogyasztói jogok megfelelõ érvényre juttatása érdekében az uniós polgároknak ezért a lehetõ leggyorsabb formában, már mobiltelefonjukon keresztül is hozzáférést kell biztosítani a jogorvoslati mechanizmusokhoz” – szögezte le a magyar EP-képviselõ.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!