2024. május 5. Vasárnap, Györgyi.
 
Átadták Budapesten a Mol Bubi közbringa-rendszertForrás: richpoi.com
Utolsó módosítás: 2014-09-13 07:03:03
Budapest egy kerékpárosbarát város, ezt üzenik az almazöld bringák városszerte - mondta Szeneczey Balázs fõpolgármester-helyettes az ünnepi rendezvényen, az V. kerületben.

Azt mondta: a Mol Bubi egy új közösségi közlekedési mód, amely biztosítani fogja, hogy bárki egyszerûen kerékpárra pattanhasson Budapesten. Ezért is nevezzük Bubinak, Budapest biciklinek - fogalmazott. A rendszer célja, hogy olyanok számára is biztosítsa a kerékpározás kényelmét és biztonságát, akik valamiért nem tudják, vagy nem akarják saját biciklijüket használni, akik ingáznak Budapestre, vagy akiknek nincs biciklijük - fûzte hozzá. Kiemelte, hogy a Bubi-rendszer elindulásával Budapest egy exkluzív klubhoz csatlakozott, hiszen Közép-Európában csupán Bécsben és Varsóban van ilyen nagy kiterjedésû közbringa-rendszer.

A fõpolgármester-helyettes sok szempontból egyedülállónak nevezte a Bubit, mivel a kétkerekû lerakását megkönnyítõ lakat, a defektbiztos gumi és a (...) csomagtartó hármas kombinációja csak Budapesten érhetõ el. Egyedülálló a rendszer annyiból is - fûzte hozzá -, hogy egy Bubi-kártyával négy bicikli kölcsönözhetõ, így családok, baráti társaságok is könnyebben jutnak kerékpárhoz.

A városvezetés azért kötelezte el magát a rendszer kiépítése mellett - folytatta -, mert Budapest számára kiemelten fontos a közösségi közlekedés környezettudatos fejlesztése. A városlakók megérdemlik, hogy tiszta és fenntartható környezetben éljenek - mondta. Hozzátette: céljuk az, hogy egyre többen válasszák rövid városi utazásaikhoz az egyik legtisztább közlekedési formát, a kerékpározást.

Azt mondta: a rendszert - amelynek mûködtetése évente mintegy 250 millió forintba kerül - a fõvárosi önkormányzat körülbelül 50 millió forinttal támogatja, a fõszponzor, a Mol 122 millió forintot költ rá, a jegy- illetve bérleteladásokból pedig 70 millió forintra számítanak. Szeneczey Balázs azt mondta: nem akarja kikerülni a tényt, hogy a rendszer átadásának csúszása miatt támadások is érték õket, de megnyugtatná a budapestieket: a felelõsöknek mélyen a zsebükbe kell nyúlniuk.


A csúszás okáról szólva kijelentette: a budapesti Bubi szoftverfunkciói részben már mûködnek a világ több nagyvárosában, de ezek integrációs szükségletét alábecsülte a T-Systems Magyarország és fõ alvállalkozója, amiért természetesen vállalták a felelõsséget. Hozzátette: nem lehet lomha bringája egy dinamikusan fejlõdõ városnak, azaz odafigyelnek a kritikákra és javítanak a kerékpárok használhatóságán.

A fõpolgármester-helyettes a kerékpárok tesztelésérõl szólva azt mondta, a tesztüzem botránymentes és sikeres volt. Hozzáfûzte, hogy minden várakozást felülmúlt a tesztelõk száma, Bubi-kerékpárosok nem okoztak, és nem is szenvedtek balesetet, lopás és rongálás se történt, a visszajelzések alapján pedig elmondható, a többség kényelmesnek és könnyen kezelhetõnek találta a zöld bringákat. Szólt arról is, hogy már készülnek a tervek a Bubi-rendszer bõvítésére, amely Pesten a Hungária körút vonaláig, Budán pedig Kelenföld és Óbuda felé valósulhat meg, a kerékpárok száma húsz százalékkal növekedhet. Az eseményen részt vett Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója.


A 76 gyûjtõállomásból, 1100 almazöld, egységes kinézetû, strapabíró kerékpárból álló rendszer a Fõvárosi Önkormányzat megbízásából, a BKK beruházásában valósult meg. Az egymástól 300-500 méterre elhelyezett gyûjtõállomások a pesti oldalon a Nagykörúton és a Városligeten belül, Budán pedig a Vízivárosban, valamint a dél-budai egyetemi negyedben és a Margitszigeten találhatók.

A BKK pénteken, közleményben tájékoztatta az MTI-t arról, hogy hétfõtõl lehet jegyet venni a fõbb gyûjtõállomások érintõképernyõs felületein és a Mol Bubi weboldalán, míg bérletet a BKK ügyfélközpontjaiban. A várakozás elkerülése érdekében a BKK azt javasolja, hogy bérlet váltásához regisztráljanak a molbubi.bkk.hu webcímen.


Számos kedvezmény vehetõ igénybe az elsõ naptól. Így például 3000 forintért lehet az év végéig használható Mol Bubi Start bérletet váltani. Indulási kedvezményként (visszavonásig) az éves bérletet 18 900 forint helyett 12 ezer forintért, a féléves bérletet pedig 12 500 forint helyett 8000 forintért lehet megvásárolni.

A fejlesztés több mint egymilliárd forintba került. Ebbõl 900 millió forint EU-támogatás, az önrészt a Fõvárosi Önkormányzat nyújtotta a BKK-nak. A rendszer üzemeltetésének fõszponzora a Mol, emellett a jegyek és bérletek bevételébõl és a Fõvárosi Önkormányzat támogatásából tartják fenn a rendszert.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!