2024. május 4. Szombat, Mónika, Flórián.
 
Figyeljünk! Újabb trükkökkel fosztogatnak a termékbemutatósokForrás: richpoi.com
Utolsó módosítás: 2014-11-03 13:59:12
Tényleg kifogyhatatlan a termékbemutatósok ötlettára: mutatjuk, mik a legújabb trükkök.

A termékbemutatókkal kapcsolatos újabb problémákra hívta fel a figyelmet a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szóvivõje nemrég az MR1 - Kossuth Rádió Napközben c. adásában. Fülöp Zsuzsanna a legújabb módszerekrõl is beszélt:

Vannak olyan termékbemutatót szervezõ cégek, melyeknek az a módszere, hogy a kiszolgáltatott, idõs embereknek azt ígérik, ingyen meghívják õket egy kirándulásra, felmérik az egészségi állapotukat, s különbözõ ajándékokat ígérnek nekik. Ezáltal elültetik bennük azt az érzést, hogy ezt a vásárlással viszonozniuk kell, a gyanútlan emberek pedig gyakran olvasatlanul aláírnak mindent, amit eléjük tesznek, illetve, ha valamit nem értenek, akkor a szóban elhangzottakra hagyatkoznak.
A problémát az jelenti, ha már aláírásukkal elláttak egy dokumentumot, nagyon nehéz bizonyítani, hogy szóban más hangzott el.
Gyakran elõfordul az is, hogy telefonon értesítik a fogyasztót arról, hogy nyert valamit, felkeresik a lakásán, hogy átadják az ajándékot.
Olyan bejelentés is érkezett a hatósághoz, hogy a helyszínen két üres dokumentumot írattak alá a fogyasztóval. Késõbb kiderült, hogy valójában adás-vételi szerzõdést írt alá, megvásárolta a "nyereményt". Ilyen esetben utólag szinte lehetetlen bírósági vagy békéltetõ testületi eljárás keretében bizonyítani, hogy szóban félrevezették.

A jogszabály értelmében, ha üzlethelyiségen kívül köttetik meg egy szerzõdés, vagy történik a vásárlás, akkor a fogyasztót a szerzõdés megkötésétõl, vagy a termék átvételétõl számított 14 napos elállási jog illeti meg. Természetesen vannak olyan termékbemutatókat szervezõ cégek, akik az összes hatályos elõírás betartásával szervezik meg rendezvényeiket, de vannak olyan cégek is, amelyek igyekeznek kibújni az elállási jog elfogadása alól, és számtalan kifogást támasztanak. Mivel a nagy összegû vásárlásoknál gyakran hitelszerzõdést is kötnek, gyakran hivatkoznak arra, hogy a hiteligénylési folyamat már elindult, ezért nem lehet elállni - ami természetesen nem igaz, sõt, ha elállási jogával él a fogyasztó, azzal egyidejûleg a hitelszerzõdést is felbontja.

Az elállási jog azt a célt szolgálja, hogy a vásárló a termék kipróbálása közben gyõzõdjön meg arról, hogy szüksége van-e a termékre, ezért ennek érvényesítése nem tehetõ attól függõvé, hogy például megtartotta-e a termék csomagolását, vagy kibontotta-e azt.

Ha futár vagy szállító viszi ki a terméket, az õ jelenlétében gyõzõdjünk meg róla, hogy a megrendelt termék van-e a dobozban, és a szállítólevélre írtak egyeznek azzal, amit megrendeltünk. Ha a vásárló valamilyen eltérést tapasztal, akkor a szállítóval jegyzõkönyv formájában ezt rögzítenie szükséges ahhoz, hogy a késõbbi viták elkerühetõk legyenek.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!