2024. április 16. Kedd, Csongor.
 
Nagy változás jön a sárga csekkeknél és a postákonForrás: richpoi.com
Utolsó módosítás: 2014-11-04 08:14:41
Mobillal lehet majd csekket befizetni, 40 kistelepülés postáján pedig segítséget lehet kérni: az autó átírása, gyermekszületés, nyugdíjügyek, táppénz, stb. ügyek kapcsán. Egy másik postai okostelefonos alkalmazás a közigazgatási ügyek intézésében segít.

Ezt derült ki a Magyar Posta sajtótájékoztatóján Németh Lászlóné postaügyekért felelõs államtitkár és Szarka Zsolt vezérigazgató felszólalásaiból.

Január 1-tõl a sárga és fehér csekkeken kötelezõen megjelennek az ún. QR-kódok, ennek mobiltelefonos beolvasásával és az iCsekk nevû mobilfizetési alkalmazással bankkártyával lehet majd befizetni a csekkeket - hangzott el a Magyar Posta Zrt. mai tájékoztatóján. Ha valaki így fizeti be a csekket, az kártyás vásárlásnak minõsül, ami után a Posta nem számít fel külön díjat. Az elektronikus fizetés elszámolása a Posta elszámolóközpontjában történik, a tranzakcióhoz a bankkártyaadatokat is meg kell adni, a tranzakciók nem a telefonszámlát terhelik, hanem a kártyához tartozó bankszámlát.

A mától letölthetõ postai alkalmazás - amely iOS és Android platformon érhetõ el - funkciói között szerepel az iCsekk-fizetésen túl egy csomag- és levél-díjkalkulátor, idõpontfoglalás a postákon az értesített küldemények átvételéhez, postafiók-keresõ és csomag-nyomonkövetés, sõt, egy játékkal virtuális postássá is válhatunk.


Ügyintézés a kispostákon

Utóbbi kapcsán a tájékoztatón elhangzott: a projekt keretében országszerte negyven, jellemzõen kétezer fõsnél kisebb településen (a települések listáját lásd a keretes írásban) vált elérhetõvé az elektronikus ügyintézés a helyi lakosság és vállalkozások számára. A Magyary Programon belül félmilliárd forintos, 100 százalékos uniós támogatással létrejött projekt célja, hogy az érintett települések lakói és vállalkozásai a leggyakrabban elõforduló közigazgatási vonatkozású élethelyzetekben megfelelõ segítséget kapjanak ügyeik intézéséhez a helyi postán.

Az ügyfelek a postahelyeken elhelyezett érintõképernyõs terminálok használatával tájékozódhatnak bizonyos közigazgatási ügyekben, illetve egyes esetekben el is indíthatják az ügyintézési folyamatot. Az áprilistól mûködésbe állt kioszkokon internetezésre is lehetõség van, így a programban résztvevõ postahelyek egyben közösségi hozzáférési pontként is mûködnek. Wifin az ügyintézéshez szükséges honlapokat saját eszközrõl is elérhetik az ügyfelek a postákon.

Tizenkét élethelyzet több mint 160 ügytípusáról van szó, 12 konkrét esetben lehet elindítani a postákon az ügymenetet, a helyben elérhetõ nyomtatványok segítségével, amelyeket postán vagy beszkennelve lehet eljuttatni a címzetthez, sõt, öt ügytípusban közvetlenül az elektronikus közigazgatási rendszerben indítják el az ügyintézést a postai alkalmazottak - mondta a tájékoztatón Szarka Zsolt. Új fejezetet nyitottunk a Magyar Posta életében, a társaság több olyan feladatot, amely egyszerre szolgálja az ügyfelek, a társadalom és az állam érdekeit: a Posta egyre több területen tudja a mindennapos ügyek intézését segíteni - mondta a fejlesztés kapcsán Németh Lászlóné postaügyekért felelõs államtitkár.

Az állam célja, hogy az ország bármely területén olyan minõségû szolgáltatásokat, ezáltal olyan életminõséget lehessen elérni, mint a nagyvárosokban. Új típusú fizetési módokat vezetünk be és fogunk bevezetni, a Posta pedig ehhez kapcsolódan dinamikusan fejleszti elektronikus fizetési és kényelmi szolgáltatásait - fogalmazott az államtitkár. Fontos, hogy a cég a pozícióját ne csak megerõsítse, hanem terjeszkedni tudjon - mondta a csomaglogisztikai beruházások és annak kapcsán, hogy a Posta bekapcsolódik a nemzeti közmûszolgáltató körüli feladatokba is. A társaság még az idén lezárja azt a projektjét, amelynek keretében a lakossági ügyintézés során elektronikus dokumentumokat tudnak majd papír alapúvá, illetve papír alapúakat elektronikussá konvertálni hitelesített módon. A következõ év elejére pedig lezárul az a projekt, amelynek keretében - a Belügyminisztériummal együttmûködve - a jelenlegi címadatbázisokat új, központi címregiszter fogja felváltani.



A Postai Agora Pontokon az alábbi, fõbb ügyekben kaphatnak az ügyfelek segítséget:
Gyermekszületés (anyakönyvi kivonat, lakcímkártya, TAJ-kártya, TGYÁS, GYED, családi pótlék)
Iskolakezdés (Iskoláztatási támogatás, gyermekvédelmi kedvezmény, diákkedvezmény
Munkaügy és adózás (Képzési támogatások, munkaerõ-piaci programok, munkahely-teremtési támogatás
Házasság, élettársi kapcsolat (bejelentések anyakönyvi kivonat, név megváltoztatása)
Építkezés, otthonteremtés (építési/használatbavételi engedély, hatósági ügyek, haszonélvezeti, szolgalmi és jelzálogjog)
Egészségügy (TAJ kártya, gyógyszerköltség támogatás, utazási költségtérítés, táppénz)
Okmányigénylés, pótlás (személyi elvesztésének bejelentése, útlevél igénylése, lakcímbejelentés)
Vállalkozói ügyek, ipari és kereskedelmi tevékenység (szálláshely-üzemeltetés, rendezvénytartás, termelõi piac, állatvásár, lovas szolgáltatás)
Gépjármû üzemeltetéssel kapcsolatos ügyek (jogosítvány, törzskönyv, forgalmi engedély, gépjármû átírása, rendszámtábla pótlása)
Szociális ügyek (rendszeres szociális segély, idõskorúak járadéka, ápolási díj, átmeneti segély)
Nyugdíjba vonulás (öregségi nyugdíj, árvaellátás, özvegyi nyugdíj, járadékok, egyszeri segély)
Haláleset, hagyatéki ügyek (haláleset bejelentése, anyakönyvi kivonat, ügygondnok kirendelése)

Postai Agora Pontok

Balatonújlak, Berente, Csököly, Farád, Gyulaháza, Hejõpapi, Hernádkak, Inke, Jánd, Jánkmajtis, Jósvafõ, Kardoskút, Kenézlõ, Kölcse, Kömlõd, Köröm, Kurityán, Magyarnándor, Monok, Nagyiván, Nagykarácsony, Nagypeterd, Nagyrozvágya, Nemesvid, Nyírtass, Ozora, Penc, Ragály, Ságvár, Sajóörös, Székely, Szigetbecse, Szügy, Csobád, Tiszaszalka, Tyukod, Uraiújfalu, Váchartyán, Vácrátót, Zsáka.

Közigazgatási infók mobilon

A Magyar Posta Zrt. mostanra elkészítette a Postai Agora mobil alkalmazását is, amelynek köszönhetõen a felhasználók - helytõl függetlenül, tehát nem csak az érintett postákon - hozzáférhetnek azokhoz az információkhoz, amelyek az Agora pontokon elérhetõek, sõt idõpont is foglalható az egyes közigazgatási szervekhez. Az alkalmazás elérhetõ 2014. október 31-tõl iOS, Android, Windows Phone platformon. Ez az alkalmazás azok számára is hasznos tájékoztatást nyújt, akik nem az érintett kistelepüléseken laknak.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!