2024. április 27. Szombat, Zita.
 
Hazai mozdonygyártásról írtak alá szándéknyilatkozatotForrás: richpoi.com
Utolsó módosítás: 2014-12-22 11:05:36
Közösen gyártana mozdonyt Magyarországon a román Softronic vállalat és a magyar LAC Holding.

Magyarországi mozdonygyártás indításáról írt alá szándéknyilatkozatot Ionel Ghita, a román Softronic vállalat vezérigazgatója és Horváth László, a LAC Holding elnök-vezérigazgatója hétfõn Budapesten a magyar vasút szakmai érdekképviselete, a Hungrail egyesület elnökségi ülését követõen. A tervek szerint 51 százalékban Softronic és 49 százalékban LAC Holding tulajdonában lévõ vegyesvállalatot hoznak létre; 2015 végére felépül az új magyarországi gyár, amelynek helyszínét még keresik, 2016-ban pedig az elsõ, közös gyártású mozdony is elkészül - közölte Ionel Ghita.

Horváth László az aláírás kapcsán elmondta, hogy a LAC Holdinghoz tartozó CER vasúti áruszállító cég mozdonyt vásárolt a Softronictól, ennek kapcsán alakult ki üzleti kapcsolat közöttük. Arra számítanak, hogy a mozdonyok iránt a kelet-európai piacon, illetve Észak-Afrikában jelentõs érdeklõdés lenne, éppen ezért a jelenlegi 15, illetve 25 kilovolt feszültség alatt közlekedõ jármûveket 3 kilovolt rendszerre is alkalmassá teszik, így a cseh, a szlovák és a lengyel vasutakon is közlekedhetnek. Ionel Ghita hangsúlyozta, hogy a hosszú távú együttmûködés alapjait kezdetben a Softronic által szállított alkatrészek és elektronikai elemek összeszerelése képezi, ezt követõen gyártják a mozdonyokat Magyarországon. Az LAC Holding tájékoztatása szerint a forgóvázak gyártása is fokozatosan a magyarországi helyszínre települne.

A tervek szerint a gyár 2015 végére felállhat, 2016-ban pedig elkészülnek az elsõ jármûvek. Az elsõ évben 2-3 mozdonyt értékesítenének, az azt követõ években a termelés akár évi több tucat mozdonyra is felfuthat, több száz alkalmazottnak adva munkát. Horváth László, a LAC Holding elnök-vezérigazgatója szerint a jó minõségû, kedvezõ árfekvésû vontatójármûvekre igen nagy kereslet mutatkozik. Míg jelenleg mintegy 4-4,5 millió dollárért lehet vásárolni 4 tengelyes mozdonyokat, addig a Softronic minden igényt kielégítõ 6 tengelyes gépei jóval olcsóbban elérhetõek. A tervezett hazai gyártású mozdony értékesítési ára elõreláthatóan 2,5-3 millió dollár körül fog mozogni.

Ionel Ghita, a Softronic vezérigazgatója elmondta, hogy a magán vasúttársaság 15 éve mûködik Romániában; mozdonyfelújítással, és a Transmontana, fõleg áruszállításra használt mozdony gyártásával foglalkozik. Az LAC Holding 1996-ban jött létre zártkörû alapítással; több ágazatot képvisel, köztük a vasúti áruszállításban érdekelt.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!