2024. április 25. Csütörtök, Márk.
 
A logisztikai szolgáltatók további türelmi idõt kérnek az ekáerrel kapcsolatbanForrás: haon.hu
Utolsó módosítás: 2015-01-22 12:15:28
A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) és a Magyar Szállítmányozói és Logisztikai Szolgáltatók Szövetsége (MSZSZ) szerint az elektronikus közúti áruforgalom ellenõrzõ rendszer (ekáer) még nem alkalmas az éles üzemre, ezért a szakma javaslatot nyújtott be a Nemzetgazdasági Minisztériumnak (NGM) a rendszer módosítására.

Az MLSZKSZ szerdai, MTI-hez eljuttatott közleményében kifejti: az MSZSZ-szel összegezték az ekáer 2015. január 1-jei bevezetését követõ idõszak gyakorlati tapasztalatait. A logisztikai szakma véleménye szerint az ekáer jelenlegi állapotában még azért nem alkalmas az éles üzemre, mert nem egyértelmûek a jogszabályi megfogalmazások, sok a tisztázatlan szakmai kérdés és a mûködési bizonytalanság.

A két szervezet egy komplex rendszer létrehozását javasolja: az ekáer szakmai alapját az elektronikus számlázásnak, az elektronikus fuvarlevélnek és az elektronikus szállítólevélnek kellene képeznie. Megvalósulásával az e-útdíj ellenõrzéssel, a teherjármûvek menetközbeni mérlegelésével együtt, a teljes számlázási, nyomonkövetési rendszer zárttá válna, így megfelelõ ellenõrzési rendszerrel megtámogatva megszûnnének a kiskapuk és jelentõsen lehetne fehéríteni a gazdaság ezen részét, továbbá az érintett logisztikai, termelõ, kereskedõ cégeket sem terhelné a többletadminisztráció - vélekednek.

Szerintük a komplex rendszer biztosítaná a több 100 milliárd forintos adóbevételt, kevesebb adminisztrációval. Hasonló rendszerek Nyugat-Európában már mûködnek, a szövetségek szerint célszerû lenne azokat tanulmányozni.

"Megfelelõ tesztidõszak nélkül nem látható, hogy az ekáer hogyan fogja teljesíteni a kitûzött kormányzati célokat. Ezért a logisztikai szakma indokoltnak tartja a türelmi idõszak meghosszabbítását további két hónappal, és arra kérik a kormányzatot, hogy a tesztidõszak tapasztalataira építve a szakmával együttmûködésben egy olyan komplex rendszert hozzon létre, amely nem okoz jelentõs többletadminisztrációt, több adóbevételt generál és növeli az ország versenyképességét" - hangsúlyozzák a közleményben.

A logisztikai szakma továbbra is jó iránynak tartja, hogy a kormányzat elektronikus közúti áruforgalom ellenõrzõ rendszert mûködtessen az áfa- és adócsalások csökkentésére, amelynek célja az áruk útjának valós nyomon követése, a gazdaság fehérítése - idézi a közlemény Fülöp Zsoltot, az MLSZKSZ elnökét.

Fülöp Zsolt hozzátette, hogy ha a kormány a jelenlegi formájában mûködteti tovább az ekáert, úgy a rendszer jelentõs gazdasági és társadalmi feszültségeket generál: a nemzetközi forgalom elkerülheti az országot, cégek zárhatnak be, munkahelyek szûnhetnek meg és leállhatnak a fejlesztések.

"Ez Magyarország nemzetközi megítélésének nagymértékû romlásához vezethet befektetési szempontból" - emelte ki.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!