Utolsó módosítás: 2015-02-05 10:41:30 |
|
Az élelmiszerek kiskereskedelmi forgalma értéket tekintve öt százalékkal nõtt. Továbbra is nagy a magyar fogyasztók vásárlási kedve a legutóbbi tizenkét hónap trendjei alapján. Az élelmiszerek kiskereskedelmi forgalma ugyanis értéket tekintve öt százalékkal emelkedett, mennyiség szempontjából pedig néggyel egy év alatt. Átlag felett
A Nielsen által mért 90 élelmiszer kategória a kiskereskedelemnek 1465 milliárd forint bevételt hozott tizenkét hónap alatt. Értéket tekintve átlag felett bõvült a legnagyobb forgalmú tíz kategória piaca között a sajt tíz, a szénsavas üdítõital öt, az ásványvíz hét, a gyümölcslé tizenkettõ, a tejföl 10 százalékkal, egyik tizenkét hónapos idõszakról a másikra. Rajtuk kívül figyelemre méltó, kétszámjegyû növekedést ért el például a vodka és a praliné, valamint az energia- és sportital. Mennyiség szempontjából a top tíz kategória közül átlag felett emelkedett a szénsavas üdítõital, míg a gyümölcslé bolti eladása hét százalékkal nõtt. Méret szerint
Az eladási helyek piaci pozíciójával kapcsolatban megállapítható, hogy az élelmiszer-kiskereskedelem koncentrációja nem nõtt 2013. december-2014. november között. A hagyományos, 200 négyzetméteres és kisebb boltok stabilan tartják 26 százalékos piaci részesedésüket, érték szempontjából. Ahogyan a 201-400 négyzetméteres üzletek nyolc százalékos mutatója sem változott. Viszont a 2500 négyzetméternél nagyobb egységek részaránya 30 százalékról 28-ra csökkent, értéket tekintve, tizenkét hónap alatt. A szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2500 négyzetméteres csatorna piaci részesdése viszont emelkedett.
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
|