2024. április 18. Csütörtök, Andrea, Ilma.
 
Cofidis: a magyar lakosságra nem jellemzõ a pénzügyi tudatosságForrás: haon.hu
Utolsó módosítás: 2015-02-27 11:31:37
A pénzügyi tudatosság egyáltalán nem jellemzõ a magyar lakosságra, amelynek kevesebb mint fele venné a fáradtságot arra, hogy hitelfelvétel esetén legalább online összehasonlítsa a piacon fellelhetõ ajánlatokat - derül ki a Cofidis Hitel Monitor felmérésébõl.

A kutatás szerint az árérzékeny hozzáállás a hitelek esetében egyáltalán nem jellemzõ, a magyarok csupán 44 százaléka hasonlítaná össze biztosan a pénzügyi intézetek ajánlatait a világhálón. A megkérdezettek 64 százaléka fél a hitelek rejtett költségeitõl, 49 százalékuk pedig átláthatatlannak látja az ajánlatokat.

A tájékoztatás szerin ez egyértelmûen összefügg a bonyolultabb banki nyelvezettel, ugyanakkor a hitel-összehasonlító oldalak komoly segítséget nyújtanak a megfelelõ konstrukció kiválasztásában.

Ennek ellenére az elmúlt két évben pozitív irányba változott a hitelek megítélése, a magyarok 52 százaléka már ésszerû lehetõségként tekint a hitelfelvételre, míg mintegy ötödük érzi jobb megoldásnak, ha a vásárló ugyan hitelbõl, de elõbb hozzájuthat a kívánt termékekhez.

A hitelek elfogadottságának növekedésével párhuzamosan jelentõsen csökkent a tartozással rendelkezõk aránya: míg 2012 végéig minden második felnõttnek volt hitele, ma alig negyven százalékuk törleszti adósságát. Az elmúlt évben a megkérdezett 18-69 éves lakosság csaknem 18 százaléka vett fel új hitelt, a következõ három hónapban a magyarok 13 százaléka tartja elképzelhetõnek, hogy kölcsönért folyamodik.

Az aktuális Cofidis Hitel Monitor reprezentatív kutatást a NRC Marketingkutató Kft. 2015 februárjában 500 fõs, (18-69 éves korosztály) mintán készítette.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!