2024. április 19. Péntek, Emma.
 
Banki elszámolás - A CIB-nél jelentõsen nõtt az érdeklõdõk száma, a K&H-t telefonon keresikForrás: haon.hu
Utolsó módosítás: 2015-03-09 08:13:18
A CIB Banknál az elmúlt idõszakban jelentõsen megnõtt az érdeklõdõ ügyfelek száma a korábbi hónapok átlagához képest, és várhatóan az elszámolási tájékoztatók kiküldését követõen ez még inkább jellemzõ lesz, míg a K&H-nál a héten nem nõtt észrevehetõen az érdeklõdés, de leginkább telefonon keresik a bankot - közölte a két pénzintézet az MTI érdeklõdésére.

A pénzügyi intézményeknek március elsejétõl kellett megkezdeniük az elszámolást devizahiteles ügyfeleikkel.

A K&H Banknál hétfõ óta nem tapasztaltak kiemelkedõ érdeklõdést az ügyfelek részérõl, de leginkább telefonon keresik meg a bankot.

Megismételték, hogy a jelenlegi jogi szabályozás értelmében a K&H Banknak devizaalapú jelzáloghitelek esetében 2015. május 5-ig kell kipostáznia az ügyfeleknek az elszámolásról és forintosításról szóló levelet. A jelenlegi tervek szerint a K&H Bank 2015. március második felében számol el devizaalapú jelzáloghiteles ügyfeleivel. A forinthiteleket illetõen az elszámolás az ügyfelekkel 2015. augusztus 1. - szeptember 30. között várható.

A jóváírások összege nem publikus információ - írta a bank.

A CIB Csoport elszámolással érintett társaságai (CIB Bank, CIB Lízing, CIB Ingatlanlízing) a vonatkozó törvényi elõírásoknak megfelelõen április végéig megküldik érintett ügyfeleiknek az elszámolásról szóló tájékoztatást. Az érintett társaságok megközelítõleg 200 ezer levelet küldenek majd ki.

Azok, akik részt vettek a kedvezményes végtörlesztésben, a vonatkozó jogszabály értelmében - tízezer forintos díj ellenében - 2015. március 1. és 31. között kérhetnek elszámolást a CIB-tõl, így ezzel kapcsolatban késõbb állnak majd rendelkezésre adatok.

A 2009. július 26. napján vagy az azt megelõzõen megszûnt, és követeléskezelõre engedményezett szerzõdések esetén csak akkor készítenek elszámolást, ha az ügyfél igazolja, hogy a követelést vele szemben a követeléskezelõ érvényesíti.

A CIB kitér arra is, hogy minden érintett panaszt tehet, ha nem ért egyet az elszámolásban foglaltakkal. Ebben az esetben a panaszt elõször a CIB-hez kell benyújtani írásban. A panasz benyújtására az érintetteknek az elszámolás kézbesítését követõ 30 napon belül van lehetõsége, a válasz megküldésére 60 nap áll a bank rendelkezésére.

A forintosítással érintett jelzálog alapú kölcsönszerzõdéseknél - a törvényben írt esetek teljesülése esetén - az ügyfél a forintosításról kapott szerzõdésmódosulás (tájékoztatás) kézhezvételét követõ 30 napon belül írásban, az erre szolgáló nyomtatvány kitöltésével kérheti, hogy ne váltsák át a kölcsönét forintra, hanem az devizában maradjon. Ha nem ért egyet a módosulással, a szerzõdésmódosulástól számított 60 napon belül felmondhatja a szerzõdést.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!