2024. április 25. Csütörtök, Márk.
 
Fõként garanciaidõbenForrás: haon.hu
Utolsó módosítás: 2015-03-23 18:40:37
Népszerûek az importõrök idõs autókra vonatkozó és a szezonális ajánlatai.

A márkakereskedõi statisztikák alapján 10-15 százalékkal javult egyes márkaszervizek forgalma – derült ki a Magyar Gépjármûimportõrök Egyesületének felmérésébõl, amit az „Értünk hozzá” kampányban részt vevõ márkaszervizek segítségével készített el. A kutatás rávilágított, hogy a tulajdonosok alapvetõen garanciaidõ alatt hordják autóikat márkaszervizbe, s a garanciális javításon túl az évszakváltásokhoz kötött felkészítéseket és az idõs autókra vonatkozó akciókat veszik leggyakrabban igénybe.
Jóval kedvezõbben

Három évvel ezelõtt, 2012-ben végzett elõször felmérést a márkaszervizek teljes hálózatában a Magyar Gépjármûimportõrök Egyesülete a márkakereskedõi tapasztalatokkal kapcsolatosan. Az „Értünk hozzá” kampányban részt vevõ kereskedések akkor az újautó-értékesítések alacsony volumene miatt jelentõs visszaesésrõl számoltak be. Ezzel szemben az idén ismételten elvégzett kutatás során már jóval pozitívabb hozzáállást mutattak a kereskedések, ráadásul az eredményeik is javultak a korábbiakhoz képest. Egyes márkaszervizek 10-15 százalékos növekedést értek el 2014-ben, s a forgalom mellett az alkatrész-értékesítések számában is emelkedést tapasztaltak.

A felmérés ismét megerõsítette azt a tényt, hogy hazánkban az autókat átlagosan 3-5 éves korukig, azaz a garanciaidõ lejártáig viszik márkaszervizbe, azoknál a márkáknál, amelyek például hétéves garanciát biztosítanak, kitolódik a korhatár. A válaszadók egyik fele úgy tapasztalja, hogy a garanciaidõ lejárta után az autósok legfeljebb fele marad a márkaszervizek mellett, de sokan úgy vélekedtek, hogy ez a szám 25 százaléknál is alacsonyabb. A haszonjármûvek esetében a legmagasabb az elvándorlás, míg a prémiumkategóriájú autók tulajdonosai azok, akik legtovább kitartanak a márkaszervizek mellett.
Kikerülnék az áfát

A garanciaidõ után az importõrök idõs autókra vonatkozó, kedvezõ javítási és alkatrészajánlatokkal igyekeznek megtartani ügyfeleiket, bár jelentõs részük ezután az illegális javítómûhelyek vagy a márkafüggetlen szervizek szolgáltatásait veszik igénybe. A fõ vonzerõt sok esetben az jelenti a tulajdonosok számára, hogy számlamentesen végeztethetik a javításokat, így a szerelések alkalmával megspórolhatják a 27 százalékos áfát. Egy korábbi ADAC-felmérés nemzetközi szinten is megerõsítette, hogy az autósok akkor kérik a késõbbiekben a márkaszerviz segítségét, ha a gépkocsin olyan probléma fordul elõ, amit az illegális mûhelyekben nem tudtak megoldani, magyarán komoly szaktudásra, vagy diagnosztikai mûszert igénylõ beavatkozásra van szükség.
Készüljünk fel!

A szezonális felkészítõ ajánlatok azonban népszerûek az idõs autósok körében is: a tavaszi és a téli átvizsgálás kapcsán sokan fordulnak márkakereskedésekhez. Az egyéb szolgáltatások – mint például a gumitárolás vagy a mûszaki vizsga – is pluszügyfeleket hoznak – derült ki a felmérésbõl.

Az ügyfelek megoszlása nem változott jelentõsen az elmúlt idõszakban, a javítások 60 százaléka céges autókat érint. A kocsik jellemzõen kötelezõ szervizek vagy garanciális javítások, GFB- és CASCO-ügyintézés, valamint az akciós ajánlatok kapcsán fordulnak meg leggyakrabban a mûhelyekben.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!