2024. április 19. Péntek, Emma.
 
Sokan késõbb kapják meg a devizahiteles tájékoztatótForrás: richpoi.com
Utolsó módosítás: 2015-05-11 06:50:57
A banki perek elhúzódása miatt hat pénzügyi intézmény ügyfeleihez érkezhet a meghirdetett április 30-i határidõnél késõbb az elszámolás - olvasható a Magyar Nemzeti Bank honlapján.

A közzétett információk szerint a KDB Bank Európa Zrt., K&H Bank Zrt. (banki és lízing üzletág is), OTP Bank Nyrt., OTP Ingatlanlízing Zrt., OTP Jelzálogbank Zrt., Porsche Bank Zrt. ügyfelei számíthatnak késésre.

Az érintett intézmények többségénél - így például az egyik legnagyobb ügyfélkörrel rendelkezõ OTP Bank Nyrt.-nél is - a postára adási határidõ május elsõ napjaira tolódik.

A tájékoztatás szerint a polgári peres eljárás befejezésétõl számított 60 napon belül köteles a pénzintézet elküldeni az elszámolást. A perek aktuális állásáról, annak eredményérõl és az elszámolási értesítõ megküldésének határidejérõl a pénzügyi intézményeknek honlapjukon és fiókjaikban tájékoztatni kell a fogyasztókat.

Az értesítõk kiküldése intézményenként eltérõ lehet, ezért a pénzügyi intézmény - az utolsó elszámolási értesítõ kiküldését követõ 15 napon belül - köteles honlapján, illetve a bankfiókjaiban közzétenni, hogy az elszámolás lezárult. E tájékoztatás közzétételét követõ 60 napon belül van lehetõsége azon fogyasztóknak írásbeli panasszal élni pénzügyi intézményüknél, akik nem kaptak elszámolást, holott - álláspontjuk szerint - jogosultak lennének rá. Minden egyéb esetben a panasztétel határideje az elszámolás kézhezvételétõl számított 30 nap - emlékeztetett az MNB.

Az elszámolás maradéktalan végrehajtása érdekében a jegybank február óta valamennyi érintett pénzügyi intézményre kiterjedõ témavizsgálatot folytat, kiemelt figyelemmel a fogyasztói tájékoztatás megfelelõségére, hiányosság észlelése esetén pedig azonnal fellép azok megszüntetése érdekében.

A tájékoztatással összefüggõ szabálytalanságok miatt eddig 146 esetben figyelmeztetéssel, 8 esetben azonnali intézkedéssel élt az MNB. A legtöbb hiányosság az elszámolási levélminták kialakítása, a honlapokon elhelyezett tájékoztatás és a fogyasztói minõséggel kapcsolatos levelek tartalmát érintõen merült fel.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!