2024. április 19. Péntek, Emma.
 
A magyarok többségét nem érdeklik az újdonságokForrás: origo.hu
Utolsó módosítás: 2015-06-24 12:17:47
A magyarok több mint fele inkább a megszokott, számára ismert árucikkeket veszi meg a boltokban, igazodva ebben az európai átlaghoz - derült ki a Nielsen legutóbbi felmérésébõl.

A piackutató cég szerint új termékek bevezetéséhez a fejlõdõ országok alkalmasak a leginkább, egyrészt a fiatalok magas részaránya miatt, másrészt mert növekszik a középosztály, és erõsödik az igény a megfizethetõ luxusra. Ázsiában és Óceániában a válaszadók 69 százaléka, Afrikában és a Közép-Keleten 57 százaléka vásárolt valamilyen új terméket legutóbbi boltlátogatása alkalmával.

A Nielsen elemzõi úgy vélik, az új termékek térnyerésének egyik akadálya világszerte, hogy a márkatermékek erõs versenyben állnak, az élelmiszerboltok polcai pedig zsúfoltak. Az alacsony kereslet miatt a piacra bevezetett újdonságok nagy többségét már az elsõ év végén kivonják a forgalomból.Magyarországon az évente megjelenõ átlag 32 500 új termékbõl mintegy 8 ezer árucikk marad a piacon.

A magyar vásárlók 60 százaléka elérhetõ árakon kínált újdonságokat szeretne a boltok polcain, 40 százalékuk természetes alapanyagokból készült termékeket látna, 37 százalékuk pedig az egészséges életstílusba illeszkedõ árucikkeket preferálná.


A Nielsen globális felmérése az innovációk fogyasztói megítélésérõl 2015. február 23. és március 13. között, hatvan ország több mint 30 ezer internetet használó fogyasztójának megkérdezésével készült.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!