2024. április 27. Szombat, Zita.
 
Magyarországon kevés számlát kellett leírni a múlt évbenForrás: richpoi.com
Utolsó módosítás: 2013-11-06 08:37:29
Magyarországon a 2012-ben kiállított számláknak mindössze 3,3 százalékát kényszerültek leírni a vállalkozások, ez elmarad a kelet-európai (4,9 százalék), és némileg az összeurópai (3,9 százalék) átlagtól is - derült ki az EOS-csoport 12 országban végzett kutatásából.

Az Ipsos piackutató intézettel közösen végzett felmérésben összesen 2600 döntéshozót kérdeztek meg, immár hatodik alkalommal, idén elõször Magyarországon is - mondta Thummerer Péter, az EOS Faktor Magyarország Zrt. és az EOS KSI Magyarország Inkasszó Kft. ügyvezetõ igazgatója kedden Budapesten, sajtótájékoztatón.

A csoport két magyar cége tavaly 31 milliárd forint lakossági és 820 millió forint céges követelést kezelt, a megvásárolt követelések pedig 34 milliárdot tettek ki, ezek 90 százaléka is lakossági követelés volt - ismertette az adatokat az ügyvezetõ igazgató.

A magyarországi cégek 61,3 százaléka veszi igénybe külsõ követeléskezelõ szakemberek segítségét mûködése során, Kelet-Európában ez az arány mindössze 46,7 százalék, míg az Európa egészére jellemzõ arány 51,8 százalék. Az utóbbi idõben sok vállalkozás ismerte fel, hogy kintlevõségei hatékony kezelése alapvetõen járul hozzá a likviditás fenntartásához - vélte az ügyvezetõ.

A magyarországi ügyfelek a számlák 27,9 százalékát csak a fizetési határidõ lejárta után egyenlítik ki, amivel kicsivel a kelet-európai átlag (26,2 százalék) felett van az ország. Ennek fõ oka a megkérdezett vállalatok szerint a likviditás hiánya (58 százalék), illetve a körbetartozás (57 százalék) - emelte ki Thummerer Péter.

A Magyar Követeléskezelõk és Üzleti Információ Szolgáltatók Szövetsége (Makisz) közel kéttucatnyi tagja tavaly 1,4 millió darab lakossági követelést kezelt 140 milliárd forint értékben, így egy kezelt követelésre 100 ezer forint jutott. A céges kezelt követelések értéke 40 milliárd forintot tett ki. A megvásárolt követelések összege 530 milliárd forint volt, amelynek 90 százalékát adták a lakossági követelések. A követelések három nagy csoportra oszthatók: közmû-, távközlési és banki követelésekre.

Az ügyvezetõ igazgató elmondta azt is, hogy a nem fizetõ ügyfeleket az elsõ 30-90 napban a számla kiállítója kísérli meg fizetésre bírni. A 60-120. nap után dönt úgy, hogy szakcéggel kezelteti a követelést, majd ha az is sikertelen, akkor választhat a cég: vagy eladja a követelést, vagy pedig jogi útra tereli az ügyet.  A követeléskezelõ mindig csomagban vásárol kifizetetlen számlákat, az átlagos ár az összesített követelés 5-30 százaléka - válaszolta az ügyvezetõ igazgató az MTI kérdésére.

Az EOS-csoport egyike a világ vezetõ nemzetközi pénzügyi szolgáltatóinak. A vállalat fõ tevékenységi köre a követeléskezelés, és 51 leányvállalatával, több mint 9500 munkatársával, valamint 20 ezer ügyfelével piacának egyik legnagyobb szereplõje. Az EOS-csoport összesen 134 országban van jelen partnerhálózatán keresztül, közvetlenül pedig 27 országban mûködtet leányvállalatokat. Tulajdonjogilag a német Otto- csoporthoz tartozik.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!