2024. március 28. Csütörtök, Gedeon, Johanna.
 
Nõtt a turisták száma az Észak-AlföldönForrás: haon.hu
Utolsó módosítás: 2013-12-12 15:25:41
Mind a belföldi, mind a külföldi turisták száma nõtt az év elsõ tíz hónapjában a tavalyi év azonos idõszakához képest az Észak-Alföldön, ahová az idén már több mint félmillióan látogattak – mondta Katona Ilona, a Magyar Turizmus (MT) Zrt. regionális marketing igazgatója egy szerdai szakmai rendezvényen.

A Hajdúszoboszlóhoz közeli Tuba Tanyán – amely tavaly az év vendéglátóhelye volt – rendezett tanácskozáson elhangzott: az idén eddig 1,47 millió vendégéjszakát töltöttek az Észak-Alföldön, az év egészében ez az adat várhatóan felülmúlja a tavalyi 1,57 milliót.

Katona Ilona elmondta, hogy a belföldi látogatók 6,9, a külföldiek 1,8 százalékkal több vendégéjszakát töltöttek el a régióban. Október végéig mintegy 518 ezer turista látogatott az Észak-Alföldre, köztük a magyar vendégek 8,2, a külföldiek pedig 3,8 százalékkal voltak többen, mint egy évvel korábban.

Jelentõsen nõtt a lengyel turisták száma, az idén eddig a külföldiek között õk adták a legtöbb – 102 ezer – vendégéjszakát. Õket a németek és a románok követik, de jelentõs volt az erõsödés az orosz és az ukrán vendégek számában is.

A legnépszerûbb célpont továbbra is Hajdúszoboszló.

A szakember reményét fejezte ki, hogy a tavalyi évhez hasonlóan jövõre ismét lesz oroszországi charterjárat Debrecenbe.

A debreceni repülõtérrõl szólva kitért arra: habár korábban nem volt jelentõs küldõ ország Anglia, a Wizz Air londoni járatainak sûrûsége miatt erõsebb marketingbe fogtak a szigetországban és ezt jövõre is folytatni kívánják.

Elmondta azt is, hogy az év végén záruló uniós költségvetési idõszakban mintegy 60 milliárd forint fejlesztési támogatást nyert el az ágazat az Észak-Alföldön.

Katona Ilona kiemelte a régió gyógy- és egészségturizmusában rejlõ lehetõségeket, jelezte ugyanakkor, hogy a gyógyulni vagy regenerálódni vágyók számára programokat is kínálni kell, ezért az idegenforgalmi vállalkozások szorosabb együttmûködését szorgalmazta.

Sóvágó László, Hajdúszoboszló polgármestere azt mondta: a fürdõvárosban 5-6 százalékkal több vendégéjszakával kalkulálnak év végéig 2012-höz képest. Bírálta, hogy jövõre csökkennek a Magyar Turizmus Zrt. marketingre fordítható forrásai, és véleménye szerint a keleti országrész azon belül is “kevesebbet kap, mint amennyit megérdemel.”

Mártonné Máthé Kinga, az MT Zrt. belföldi marketing részlegének vezetõje erre reagálva azt mondta: jövõre Budapest és a Balaton után az Észak-Alföld kapja a legnagyobb összeget marketingre. Mint mondta, az egymillió vendégéjszakájával Hajdúszoboszló a régió zászlóshajója, de egyre szaporodik a tematikus kínálat is. Utóbbiak közül kiemelte a szabolcsi templomos túrát.

Az idei év eredményei közül felhívta a figyelmet arra, hogy Nyíregyházán jelentõsen nõtt a turisták száma, valamint hogy a debreceni Ikon étterem lett az ország legjobb vidéki étterme.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!